• Anonym (Johanna)

Åldersskillnad på 15 år ett problem?

Har träffat en man som är otrolig på alla sätt och vis, rolig och omtänksam sätter alltid mina barn och mig i främsta rummet. 
    Vi skrattar och har roligt när vi är på mitt landställe och allt är perfekt.
    Vi bor inte ihop men funderar i dessa banor.
    Nu till det stora dilemmat jag är 38 år och han är 53 år och omgivningen har blivit som tokiga när jag nämner att vi skall bli gamla tillsammans, dom säger han blir gammal gubbe när du fortfarande är ung och du kommer att bli en sjuksköterska.
    Alla dessa som i min familj och på jobbet där jag jobbar gör mig osäker och villrådig, när jag frågar mina barn säger dom att mamma! vi ser att du blir lycklig när ni är tillsammans.
    Hur skall jag tänka och hur långt skall jag planera i livet?
    Önskar att några här kunde berätta ur verkliga livet hur det är och hur det var? 

• Svar på tråden Åldersskillnad på 15 år ett problem?
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Johanna) skrev 2022-10-11 16:40:51 följande:
    Åldersskillnad på 15 år ett problem?

Har träffat en man som är otrolig på alla sätt och vis, rolig och omtänksam sätter alltid mina barn och mig i främsta rummet. 
    Vi skrattar och har roligt när vi är på mitt landställe och allt är perfekt.
    Vi bor inte ihop men funderar i dessa banor.
    Nu till det stora dilemmat jag är 38 år och han är 53 år och omgivningen har blivit som tokiga när jag nämner att vi skall bli gamla tillsammans, dom säger han blir gammal gubbe när du fortfarande är ung och du kommer att bli en sjuksköterska.
    Alla dessa som i min familj och på jobbet där jag jobbar gör mig osäker och villrådig, när jag frågar mina barn säger dom att mamma! vi ser att du blir lycklig när ni är tillsammans.
    Hur skall jag tänka och hur långt skall jag planera i livet?
    Önskar att några här kunde berätta ur verkliga livet hur det är och hur det var? 

Om ni trivs ihop så bry dig inte om åldersskillnaden. Sedan kan det bli så att du tycker han är för gammal för dig när han är 70 och du bara 55, men det får ni väl ta då. Det är ju inte säkert att det håller så länge. 
    Du har ju redan ett sprucket förhållande bakom dig, så att säga att denna gång ska det hålla livet ut kanske är provocerande för vissa. 

Ingen kan ge dig råd, för alla förhållanden ser olika ut, och om man gör slut behöver det inte heller bero på att man har stor åldersskillnad. Vissa gamla lever med betydligt yngre partners, så det funkar ju för vissa.
  • Anonym (Malin)

Har en kompis som har den åldersskillnaden i relationen det är inga problem för dem. Han är förvisso snart i pensionsåldern, men i hans yrke jobbar man gärna längre så hon "hinner komma ikapp" lite grand. Jag höjde väl på ögonbrynen också första gången när jag hörde åldersskillnaden. Det är nog ändå naturligt. Efter att ha träffat honom första gången så fattar jag precis hur rätt han är för henne. 

Sedan vet man aldrig vad livet erbjuder, det kan lika gärna hända dig något som att han blir gubbe vid 70. Jag vet en nittioåring som är piggare än trettioåringar. Allt är relativt. 

Trivs ni så kör på det. Det är ditt liv och din kärlek. Vill inte omgivningen ta in det och omfamna det så finns det kanske nya vänner att hitta? 

• Anonym (Nyfiken)

Är hans hud slapp? Alltså skinnet.

• Anonym (E)

Dilemma...? Ja det skiljer en del år men det är ju inte att han är äckligt gammal. Jag skulle nog ha blivit vass i det läget och frågat om vi ska börja diskutera deras partners tillkortakommanden, eller om det kan vara så att man kan hålla inne med sina fördomar och glädjas åt någon annan istället.

• Anonym (Nyfiken)

Förstår inte vrf jag blir nedtummad? Jag undrade ärligt för att för mig vore det en deal breaker. Jag skulle lätt kunna bli ihop med en äldre man men om huden är slapp skulle jag må illa och bli avtänd direkt.

• Anonym (E)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2022-10-11 18:14:40 följande:

Förstår inte vrf jag blir nedtummad? Jag undrade ärligt för att för mig vore det en deal breaker. Jag skulle lätt kunna bli ihop med en äldre man men om huden är slapp skulle jag må illa och bli avtänd direkt.

Din fråga är inte relevant i tråden av två orsaker. Om du har issues så är det så men tydligen har ts inga problem med hans kropp, och det har inget med hennes fråga att göra heller. Känns väldigt kroppsfixerat bara.
  • Anonym (Olika)

Nja, inte överlag bara baserat på åldern. Passar man ihop, vill samma saker, och ser en framtid ihop så kör bara på. Jag har bara nåt så när känt 2 par med liknande åldersskillnad. Det ena paret var han 18 år äldre och hon var änka i massor med år innan hon själv dog. Han var även runt 50 när deras sista barn föddes och hon var ju fortfarande bara drygt 30. Det andra paret är han 13 år äldre och de har varit lyckligt gifta i drygt 20 år. Har två barn ihop.

• Madida

Njut av nuet och kärleken! ❤️ Er åldersskillnad är inga problem. 

• Anonym (Tveksam)

Träffade en kvinna runt 1999/2000 - 15 år äldre än mig. Jag typ 35 och hon skulle fylla 50. En helt fantastiskt kvinna som jag föll för totalt som person. Pratade med henne igår för första gången på typ  .... drygt 20 år.
    Fortfarande fanns känslan att hon var på så många sätt rätt.
    Nu är jag 55 och hon fyller 71 i januari...
    Under tiden som gått har jag levt ett annat liv och fått en son som idag är snart 18.
    Vi var nog rätt för varandra men 15 år är mycket.

Svar på tråden Åldersskillnad på 15 år ett problem?