• Skytt92

Oro graviditet

Jag skulle så gärna vilja höra alla era upplevelser när det gäller ma eller Mf. Speciellt också dom som är högrisk. Jag blev gravid för 18 veckor sen med mitt andra barn, och även fast att jag har doppler och vet att det lilla hjärtat slår så vill jag ändå veta svart på vitt vad det är för symtom på ma/mf. Är högrisk då jag väger 150 kg, pga viktuppgång efter dottern. Jag är livrädd att jag inte ska hitta några hjärtslag varje gång jag använder dopplern, men den lilla lever loppan där inne varje gång och man hör till och med hur han eller hon sparkar där inne. Men trots att allt än så länge sett bra ut så vill jag gärna ha så mycket information som möjligt, även kring tiden efter om det är något ni vill berätta om. På kub fick vi även 1 på 20.000 att det skulle vara några avvikelser, vilket är samma jag fick med min dotter, är bara så rädd att detta inte ska gå vägen. Det var oplanerat då vi ville vänta tills att dottern var äldre (kommer vara 1.5 år mellan barnen) och att det verkligen hände gör mig så lycklig, jag hoppas att ni förstår.  Tack på förhand ❤️

• Svar på tråden Oro graviditet
  • Jagerika

När jag fick MA 2020 så va det som alla symtomen stannade av. jag sa till vänner att jag va rädd för MA just bara för jag inte kände nånting längre, och tyvärr hittades inget hjärtslag. Men detta var i v 11! Sen blev jag gravid igen och vi fick ett barn, och då kände jag syntom tidigt och oroade mig massor tills jag kunde känna sparkar/buffa! Försök och tänk att du väntar barn och inte missfall <3

• MagganTop

Jag fick ett MA som upptäcktes i v 12. Graviditeten hade avstannat i v 6 men jag hade inte märkt någonting, magen var svullen, ömma bröst o andra typiska graviditetssymtom. Aldrig känt mig så lurad av min egna kropp. Så det kan te sig helt olika. därefter har jag fött en frisk son, hade INGA graviditetssymtom den graviditeten och nu är jag gravid igen i v 28 och har inga symtom denna gång heller. Så för mig har jag lärt mig att betyder symtom ingenting. Och ja, du väntar barn INTE missfall Hjärta 

Svar på tråden Oro graviditet