Saknar min dotter..
Jag tänker att det dottern har valt sida, att det är pappan som har velat att hon tar hans parti.... Och han kanske motiverar det med att du tog initiativ till skilsmässan, han är bitter på dig o det går ut över barnet. Jag tycker det är oerhört fult och barnsligt av en förälder i en skilsmässa att man inte kan se till att ha en bra kommunikation för barnets skull och vilja att barnet får träffa sin mamma/pappa även om man själv är väldigt arg och sur på personen.... Finns ju dom som åker mellan mamma o pappa där både pratar skit om den andra, måste vara hemskt för barnen....
Jag tänker att det skulle behövas att ni får en bättre relation du o pappan. Det kanske behövs en medlare mellan er två... Om han förstår att det är bra att du är delaktig i hur dottern mår så kommer det bli enklare att hitta tillbaka till kontakten.
Måste kännas jättehemskt för dig och förstår om du inte vill tränga dig på man vill ju att en relation ska vara frivillig...
Vet inte var man kan vända sig för professionell hjälp men skulle rekommendera dig att kolla om det finns där du bor....Ta hand om dig!