Inlägg från: Anonym (Lottis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lottis)

Överdriver jag?

Om det syns tydligt (som du skriver) så har hon förstås sett det. Hon vill säkert hjälpa dig, även om det kanske blir lite klumpigt. Men pikar skulle jag inte tolka det som.

• Anonym (Lottis)
    Anonym (Osäker) skrev 2022-10-12 17:00:41 följande:
    Jag har aldrig uttryckt att det skulle vara ett problem. 
    Hon har tipsat om Silienca som är ett kosttillskott för bland annat hår sen om schampo. Det finns en uppsjö av olika schampon för ökad hårväxt och mot håravfall. 
    Fast om du tappar så mycket att det syns, så är det väl ganska uppenbart för henne att det är problem? Det är väl ingen som vill tappa sitt hår.
  • Anonym (Lottis)
    Anonym (Osäker) skrev 2022-10-12 17:24:48 följande:

Det har jag men det är inget jag berättat för henne. Att komma med en massa ovälkomna råd (oavsett vad det gäller) är aldrig särskilt lyckat. 

Den kopplingen är inte självklar, jag tror få tänker på att en medicin som man själv inte är bekant kan ge håravfall (om det inte rör sig om cancer) Om hon gör den kopplingen så borde hon inte ha tipsat om vitaminer eftersom det inte är där felet ligger. 

Det är få som vill ha ovälkomna råd också. 

Nu tycker jag att du överdriver faktiskt (som ju var din fråga). Du låter inte trevlig. Återigen, klumpigt, ja kanske det, men hon vill säkert vara snäll, så du får snälltolka det istället.
Svar på tråden Överdriver jag?