22 år och oplanerat gravid, vet varken ut eller in
Du behöver förstås själv avgöra vad som känns riktigt för dig (och er), så jag ska inte ge några direkta råd, men kanske kan ge lite perspektiv från "andra sidan". Jag har inte erfarenhet från läkarutbildning men en annan lång prestigeutbildning (är en bit över 30 nu och har jobbat ett tag), och tänker att från mitt perspektiv så är nog ändå utbildningstiden en ganska bra tid att skaffa barn jämfört med alldeles efter, när man försöker etablera sig, allt är nytt och man kanske behöver kunna jobba extra mycket för att få ett jobb man vill ha och få in en fot osv.
Jag skaffade visserligen inte barn under min utbildning eftersom jag inte hade en partner jag ville ha barn med då, men har istället behövt vänta ca fyra år efter utbildningen innan det kändes som ett "bra" läge rent karriärmässigt. Jag gjorde detta med vetskapen om att jag kanske då helt enkelt inte får några barn, vilket jag var okej med. Nu har det fallit sig så att jag ändå hittade en man och blev gravid, men det är ju då ganska sent och har inte alls varit självklart att det ska gå. Fysiskt blir det ju svårare, och det kan ta några år att lyckas. Vill man då ha flera barn är det ju i senaste laget.
Jag tänker att risken är att det aldrig liksom blir ett jättebra läge, baserat på karriären, och det är också ganska svårt att planera så att det "passar" eftersom det kan ta lång tid att bli gravid. Så om man vet redan tidigt att man vill ha barn så tror jag det är bra att köra på det när man kan. Och man har stor möjlighet att vara barnledighet under utbildning i Sverige, så det får nog rätt liten effekt på karriären generellt, annat än att man blir klar lite senare, vilket väl inte är någon panik när du är så pass ung.