Läkaren vill träffa mig endast
Pappan till barnet har gått på alla läkarbesök. efter orosanmälan från både en läkare och BVC så har jag valt att inte gå. Barnet slutade gå upp i vikt samt läkaren tyckte jag betedde mig konstigt på besöket med mitt barn. Jag fick kraftig ångest och behövde lägga mig ner. Förklarade för henne att jag sovit dåligt och hade yrsel. Jag la mig ner på sängen med min bebis. Då gjorde hon en orosanmälan för att barnet inte ökat i vikt samt för att jag la mig ner. Hon ansåg att jag behövde stöttning. Socialen ringde. Jag bjöd hem dom. Orosanmälan LAS ner och dom tyckte vi verka vara en bra familj. men efter detta så är jag livrädd att få yrsel elelr panikångestattacker framför läkare, när jag är iväg med barnet. Hon har sond så vi träffar läkare då o då för att prata om motoriken, hur de går med ätandet. Finns ingen medicinsk anledning Till sonden. Dom har kommit fram till att vårat barn är sen med motoriken. vi kämpe varje dag. Men nu till saken. Efter orosanmälan från både en läkare samt BVC så vågar jag inte få på besök längre. Så min man har tagit hela ansvar. då han också är stabil psykiskt. Men nu har jag fått ett brev hem att en läkare vill träffa mig ensam. Hon är nyfiken på mig då de endast varit pappan på besöket? är så nervös att hon ska granska mig och livrädd att få yrsel igen eller ännu värre. Att få panikångest. Får sällan panikångestattacken. har Tidigare inte haft provlem med läkarbesök eller BVC besök. Men efter orosanmälan så jag har fått det. har jag ens en skyldighet att vara med? Räcker de inte att pappan går på besöken som ändå har körkort? Dom borde inte lägga sig i hur vi delar upp det. Är det här nåt konstigt eller har dom all rätt till detta? Är så nervös?