Inlägg från: Anonym (Jobbet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jobbet)

Dålig på att ta initiativ

Jag har ett problem och det är att jag alltid får höra på de jobb som jag har att jag måste ta mer initiativ och visa framfötterna.  Har jobbat på ett nytt ställe i några månader som jag lärt mig rutinerna på men ändå får jag klagomål av dem som jobbar att jag visar osäkerhet och dålig initiativförmåga  även om jag gör så gott jag kan. Jag vet inte hur jag ska göra längre känns som det kommer vara Såhär på Framtida jobb och Att jag inte kommer klara ett vanligt jobb. Har ni tips på vad man kan göra åt detta och minska på osäkerheten

• Svar på tråden Dålig på att ta initiativ
  • Anonym (Jobbet)

• Anonym (Jobbet)
    Anonym (Lena) skrev 2022-10-14 11:06:45 följande:
    Vad jobbar du med? Om ni har möten så prata, även om det bara gäller att hålla med någon annan, så att det märks att du engagerar dig. Kom med förslag hur man kan förbättra något, behöver inte vara en stor sak, men det visar att du är engagerad. 
    Jobbar inom vården
  • Anonym (Jobbet)
    Anonym (varför?) skrev 2022-10-14 11:05:19 följande:

Kan du inte utveckla lite varför du inte tar initiativ och känner osäkerhet och beskriva hur du jobbar när du gör så gott du kan? Tror du kan få svar om du skriver lite mer om hur situationen är. 

Var dålig på att ta initiativ från början när jag var ny och osäker för jag inte hade koll. Men nu har jag mer koll och vet rutinerna rätt bra om dagarna och jag brukar göra det som behövs och jag ser. Jag brukar även försöka vara hjälpsam mot den andra som jobbar. men ändå är det vissa som påpekat det och då vet jag inte var de menar att jag är initiativlös och det är det jag mår dåligt av 
Svar på tråden Dålig på att ta initiativ