mina föräldrar äger mig..

Flytta hemifrån!
Skaffa jobb eller utbildning och lägenhet, helst i en helt annan stad. Lär dig stå på egna ben.
Två saker:
Du är vuxen. Flytta hemifrån direkt.
Gå i terapi.
Flytta hemifrån!! Skaffa jobb, börja plugga, vad som helst som får dig ur hemmet. Och på måndag kontaktar du din vårdcentral för en samtalskontakt, eller öppenpsyk direkt.
Flytta hemifrån.
Har du någon du kan prata med om det här?
nu vet jag inte hur din ekonomi ser ut men du kan Ju ta första steget till att bli självständig, genom att skaffa en egen lgh. Flytta och ta avstånd och träffa dem på dina villko.
Res iväg ensam för att få perspektiv på saker och ting?
Hoppas att saker och ting löser sig för så här kan duvunge ha det.
Din energi ska nu gå till att skaffa egen bostad.
Du är vuxen och det finns tyvärr inget bra sätt att bo kvar hemma när man är vuxen. Man måste sträva mot ett självständigt liv och eget boende.
Försök ignorera dina föräldrar så gott det går till du fått egen bostad.
Jag kommet fr en fattig uppväxt m mkt övergrepp av olika slag dock håller min ena förälder på som dina iom att inte respektera nej, jag är betydligt äldre än du och är i min största livskris iom att jag inte kan ta detta längre (jag har väldigt mkt fysiska o sexuella övergrepp i bagaget vilka numer blir extremt triggande när någon upprepat inte respekterar mina nej även när det gäller skitsaker).
1. Gränser - förut trodde jag att gränssättning var att jag lugnt sa nejtack och sedan ev förklarade varför jag inte vill och då ska detta respekteras av den andra, för så fungerar jag, jag skulle aldrig tvinga mig på ngn. Men gränssättning fungerar så att du säger nej, ev med en kort o konc förklaring och sen är det bra med det, DU ser sj till att inte gå med på beteendet du faktiskt inte sagt ja till oavsätt hur mkt den andra försöker styra dig.
2. Frigör dig, bli vuxen. Klara saker själv. Berätta inte om dina planer. Ta egna beslut. Det här kommer kännas jätteläskigt men du kommer växa av detta, även av misstag, misstag är de största möjligheterna att lära sig handskas med sig sj o livet. Vänta inte. Livet går fort. Försök flytta hemifrån. Men börja smått, lär känna dig sj - vad tycker du verkligen om och inte, etc. Man blir fråntagen sitt eget jag när man behandlas sådär och behöver verkligen hitta och bygga upp sig sj.
Flytta hemifrån!! Skaffa jobb, börja plugga, vad som helst som får dig ur hemmet. Och på måndag kontaktar du din vårdcentral för en samtalskontakt, eller öppenpsyk direkt.
Har du någon du kan prata med om det här?
nu vet jag inte hur din ekonomi ser ut men du kan Ju ta första steget till att bli självständig, genom att skaffa en egen lgh. Flytta och ta avstånd och träffa dem på dina villko.
Res iväg ensam för att få perspektiv på saker och ting?
Hoppas att saker och ting löser sig för så här kan duvunge ha det.
Jag har pratat lite med min kompisar men dom fattar typ inte.. Jag har inte så mycket pengar men har sökt några jobb.. Jag ska tänkta på det. Uppskattar att så många här ger bra råd och så.. ska kolla vad det finns för lägenheter men är rädd att dom kommer försätta bestämma saker ändå.. vet att dom gör så på min storebror.. iaf när han hälsar på eller när vi är hos honom..
Tack för att du svarade