• Kunniglingvist

    Hur får jag frun att vilja njuta?

    Jag har alltid varit väldigt mån om att det ska vara skönt för den jag är med. Vill upprätthålla spänningen även när man är ifrån varandra. Ta sig tid till långa förspel. Jag har alltid älskat att ge oralt, sätta kvinnan i fokus, se henne njuta. Inte bara ta, även om det också är härligt.

    Så länge jag känt min fru har hon haft låg sexlust. Jag accepterar att hon fungerar så. Det jag upplever som problem är att hon inte längre själv bryr sig om sexet är skönt för henne. Hon ställer upp och vill att jag ska vara nöjd, men är väldigt likgiltig till sin egen njutning. Varesig med mig eller på egen hand.

    Jag är villig att göra det mesta för att hon ska få njuta av sexet mer. Jag kan inte låta bli att bli besviken över att hon inte bryr sig mer, även om jag inte visar det. Jag behöver ju ändå spänningen och att hon bara ställer upp dödar den. Är det någon som känner igen sig i min fru som har några tips på vad som hjälpte dig att hitta lusten igen? (Oavsett kontext)

  • Svar på tråden Hur får jag frun att vilja njuta?
  • Anonym (--)

    Grundfrågan här är ju hur hennes sexliv ser ut och du har hela tiden vetat om att den är låg. Du beskriver dig själv som nästan att du inte bryr dig om dig själv utan bara den andres njutning men om det stämde, så skulle du ju inte bry dig om att "få upp" henne njutning? Du menar nog att du njuter av när din partner njuter. 

    Hur gamla är ni? Om hon närmar sig klimakterieålder så är det inte konstigt om lusten dalat, och var den låg redan innan så blir det nog väldigt svårt att få henne att vilja mer. 
    Hennes kropp kan vara rent oförmögen att ha mer lust för sex. Jag förstår att du menar väl, men det landar ändå i att du vill detta för att du vill det (inte för att hon vill det). Det blir lite som om hon önskade att du (nu hittar jag bara på så klart) skulle ha stort svallande hår men du är medelålders och börjar bli tunnhårig, eller att du skulle vara längre än du är eller nåt 8dvs saker du inte kan påverka speciellt mycket). 

    Har du frågat henne rakt ut om hon hellre lever utan sex? Att ställa upp för att göra dig glad är snällt men känns det så bra för henne att göra så? 

  • Anonym (Avstånd)

    Det här kommer låta märkligt men just din formulering "sätta kvinnan i fokus" har för  många kvinnor motsatt effekt. Det låter som att det ändå är för din skull, ditt ego behöver veta att du gör detta för henne, hon borde tycka vissa saker är skönt och låta dig "ge" henne det. Det skapar en orgasmhets som dödar allt. Alla kvinnor gillar helt enkelt Inte att bli slickade heller. 
    Du säger att du accepterar hennes låga sexlust men vill samtidigt att hon ska njuta mer. Man kan inte tvinga någon att njuta. 

  • MsM84

    Efter vi fick andra barnet var min lust betydligt lägre än tidigare. Så fort jag kände minsta lust ?tvingade? jag mig att agera på den. Till slut insåg vi att det var en negativ spiral, jag blev bara mindre och mindre sugen av att ha sex när jag inte riktigt ville. Intensivt med två mindre barn, husbygge och min förälder gick bort - och corona. Det blev en period med väldigt mycket mindre sex, men då började jag landa i att ha sex för mig och inte för hans skull. Har betydligt bättre sex tillsammans nu, även om det kan vara svårt att ha energi över till sex när barnen väl somnat på kvällen och alla måsten är klara.

  • New  Dawn

    Visa henne att du vill ge henne njutning genom att ge henne det utan att det ska leda till sex.
    Massage kan vara bra, eftersom det är en "legitim" grej att göra utan att det leder till sex. Men då menar jag inte att knåda på nacken. Jag menar att använda någon olja eller kaka  på naken kropp. 
    Annars är ju långsamma lätta smekningar på kroppen väldigt skönt, då du kan säga att det inte ska leda till sex. Det kan bli grunden till att hon tillåter sug att njuta. Om ni kommer så långt kan ni gå vidare till att kravlöst också smeka erigena zoner och könet även det helt utan krav på sex. Då kanske hon öppnar upp sig mer för njutning och kanske blir hon så småningom också sugen på att njutning. SKA bli sexuell. 


    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (kvinna)

    Har du frågat henne vad du skulle kunna göra? Om inte, så gör det. Och om hon inte har något svar så får du nog gilla läget och acceptera hennes låga intresse.

  • Kunniglingvist
    Anonym (Avstånd) skrev 2022-10-15 07:47:46 följande:

    Det här kommer låta märkligt men just din formulering "sätta kvinnan i fokus" har för  många kvinnor motsatt effekt. Det låter som att det ändå är för din skull, ditt ego behöver veta att du gör detta för henne, hon borde tycka vissa saker är skönt och låta dig "ge" henne det. Det skapar en orgasmhets som dödar allt. Alla kvinnor gillar helt enkelt Inte att bli slickade heller. 
    Du säger att du accepterar hennes låga sexlust men vill samtidigt att hon ska njuta mer. Man kan inte tvinga någon att njuta. 


    Jag är den förste som erkänner att det absolut delvis är för min skull mitt, ego, min upplevelse. Men det är definitivt mer nyanserat. Jag vet ju vad vi haft. Att hon inte behövde sex så ofta är inte detsamma som att hon var likgiltig eller inte själv tog initiativ för sin njutning. Det finns ett förut och ett nu. Jag accepterar att hon bara behöver sex ett par ggr i månaden, men jag vill ju ändå återvinna det som var roligaste, skönare och hetare för oss båda
  • Kunniglingvist
    MsM84 skrev 2022-10-15 07:49:03 följande:

    Efter vi fick andra barnet var min lust betydligt lägre än tidigare. Så fort jag kände minsta lust ?tvingade? jag mig att agera på den. Till slut insåg vi att det var en negativ spiral, jag blev bara mindre och mindre sugen av att ha sex när jag inte riktigt ville. Intensivt med två mindre barn, husbygge och min förälder gick bort - och corona. Det blev en period med väldigt mycket mindre sex, men då började jag landa i att ha sex för mig och inte för hans skull. Har betydligt bättre sex tillsammans nu, även om det kan vara svårt att ha energi över till sex när barnen väl somnat på kvällen och alla måsten är klara.


    Känner igen situationen. Det är ju ändå väldigt likt det vi har. Lösningen verkar du behövt finna själv dock vilket känns lite synd. Önskar jag hade de där svaren till hands. Tack för att du delade
  • Anonym (xx)

    Jag tänker att vi ibland behöver landa i en acceptans inför varandras olikheter. Din fru tycker eventuellt hon gjort sitt efter barnafödande, börjar nu komma in i eller har passerat klimakteriet. Om hon inte varit så intresserad av sex tidigare eller inte gillade samspelet så mycket kan det hända hon idag vill avstå från östrogenbehandling. Kanske vill frun låta hormonerna vara och köra den naturliga vägen. Fast lokal östrogenbehandling av underlivet är relativt riskfri ställd mot tablettintag. En östrogenbehandling stärker vagina positivt och ett par veckors behandling kan ge resultat på både slemhinnor och sexkust.

    Men det är alls inte säkert hennes avståndstagande till ert samliv hänger ihop med det fysiska. Psykologin er emellan inverkar lika mycket. Hur har ni det i övrigt er emellan? Samma intressen någotsånär? Tycker ni om att resa till nya resmål tillsammans? Eller stannar den ena hemmavid. 
    Det är väsentligt att ni hittar tillbaka till er gemensamma upptäckarglädje och till nya äventyr. Allmänt och i sovrummet. 

    Vill återvända lite till acceptansen något. Par som älskar varandra fullt ut kan till och med övervinna om den ena av dem asexuell. Alltid varit. Deras fundament kan te sig annorlunda men kan mycket väl fungera utmärkt. Anser inte du ska pusha henne till något hon inte är så förtjust i. Tänk i nya banor och inspireras av trådens goda råd. 

  • Anonym (Ealla)

    Du kan inte tjata dig till att hon ska vilja njuta. Jag fattar inte den grejen att män ska tvinga kvinnor att vilja njuta. 


    det går heller inte med nån jäkla massage som ngn påstod. Snacka om press. 

Svar på tråden Hur får jag frun att vilja njuta?