• Anonym (Filmnörd)

Filmen Pleasure på Svt?

Någon här som sett denna film som handlar om porrfilmsindustrin i LA? Hur en ung svensk tjej söker bekräftelse och vill bli känd.

Jag skulle gärna höra andras tankar kring denna.

Tyckte den var intressant och skapade funderingar.

• Svar på tråden Filmen Pleasure på Svt?
  • Anonym (Maria81)

Började titta en tidigare gång ca 20 minuter, men så kom ngt i vägen. Så ska titta på den på Svtplay nu istället. Så jag får återkomma. Har ju hört, läst mycket om denna film tidigare. 

• Anonym (Filmnörd)
    Anonym (Maria81) skrev 2022-10-15 16:21:13 följande:

Började titta en tidigare gång ca 20 minuter, men så kom ngt i vägen. Så ska titta på den på Svtplay nu istället. Så jag får återkomma. Har ju hört, läst mycket om denna film tidigare. 

Kul att höra av du tycker efteråt och vilka funderingar som uppstod. Jag tyckte den var bra och berörande på flera sätt.
  • Anonym (Partisk)

Jag tror att det hade låtit annorlunda om en man hade gjort filmen.

• Anonym (Filmnörd)
    Anonym (Partisk) skrev 2022-10-15 17:18:52 följande:

Jag tror att det hade låtit annorlunda om en man hade gjort filmen.

Säkert men vad tyckte du om den?
  • Anonym (....)

Har gött i samma klass som Ninja på lågstadiet (hon som gjort den och regisserat) men har tyvärr inte sätt den än.. Bor utomlands så kommer inte alltid åt allt på SVT. 

• Anonym (Maria81)

Såg klart den igår :) Det är en intressant film. Sofia Kappel är en bra skådespelare. De var bra allihop.
    Kändes så naturlig, var som att följa en helt vanlig tjej liksom. Väldigt bestämd och målmedveten minst sagt. 
    Även männen gavs ett mänsklig empatiskt intryck mestadels. Managern som faktiskt försökte skydda henne från "rough"inspelningar. Även soffscenen där männen bytte från förnedring till väldigt omhändertagande off camera gjorde mig så jaså de spelar bara jaha ja just det. De är inte fullblodssvin. 
    Den mer extrema scenen var fint gjort med hennes tidigare vän som hjälpte henne igenom den. Han verkade väldigt sympatisk. 
    Man belyste männens problem med sprutor för k*ken, behöva slicka på en fot m.m. 

Vad jag sett av vanliga dokumentären tidigare om porrbranschen bakom scen sas så verkar filmen ge en trovärdig bild av branschen.
    Gillar just att filmen inte var detta trista moraliserande utan kändes ärlig, trovärdig. Mänskliga människor. 
    Vad tyckte du Ts? 

• Anonym (Partisk)
    Anonym (Maria81) skrev 2022-10-16 08:47:45 följande:

Såg klart den igår :) Det är en intressant film. Sofia Kappel är en bra skådespelare. De var bra allihop.
    Kändes så naturlig, var som att följa en helt vanlig tjej liksom. Väldigt bestämd och målmedveten minst sagt. 
    Även männen gavs ett mänsklig empatiskt intryck mestadels. Managern som faktiskt försökte skydda henne från "rough"inspelningar. Även soffscenen där männen bytte från förnedring till väldigt omhändertagande off camera gjorde mig så jaså de spelar bara jaha ja just det. De är inte fullblodssvin. 
    Den mer extrema scenen var fint gjort med hennes tidigare vän som hjälpte henne igenom den. Han verkade väldigt sympatisk. 
    Man belyste männens problem med sprutor för k*ken, behöva slicka på en fot m.m. 

Vad jag sett av vanliga dokumentären tidigare om porrbranschen bakom scen sas så verkar filmen ge en trovärdig bild av branschen.
    Gillar just att filmen inte var detta trista moraliserande utan kändes ärlig, trovärdig. Mänskliga människor. 
    Vad tyckte du Ts? 

Om en man regisserat, vad hade du tyckt då?
  • Tukt
    Anonym (Partisk) skrev 2022-10-16 08:51:19 följande:
    Vore det inte bättre du såg filmen först och sedan diskuterade filmen i stället för att ta det ständiga genuskortet för att förstöra ännu en diskussionstråd här inne på Familjeliv?
  • Anonym (Partisk)
    Tukt skrev 2022-10-16 08:56:26 följande:
    Vore det inte bättre du såg filmen först och sedan diskuterade filmen i stället för att ta det ständiga genuskortet för att förstöra ännu en diskussionstråd här inne på Familjeliv?
    Behöver inte se filmen. Hade en man regisserat så hade kvinnor tyckt att filmen var kvinnorförnedrande och exploaterar kvinnor.
  • Tukt
    Anonym (Partisk) skrev 2022-10-16 09:01:04 följande:
    Behöver inte se filmen. Hade en man regisserat så hade kvinnor tyckt att filmen var kvinnorförnedrande och exploaterar kvinnor.
    Starta en egen tråd om det då. 
  • Anonym (Maria81)
    Anonym (Partisk) skrev 2022-10-16 08:51:19 följande:
    Eftersom det kändes väldigt verklighetsnära utifrån det jag sett tidigare från riktiga porrbranschen just i USA främst så hade det inte spelat ngn roll.
    Om denna film hade haft en manlig regissör hade inte brytt mig om det. 
    Vad tyckte du om filmen? 

Det finns en manlig journalist/dokumentärfilmare som följt olika personer och producenter i porrbranschen. Rätt intressant. Kommer snart på namnet. Återkommer. Detta var ju då dokumentärer och inte spelfilm. 
  • Anonym (Maria81)
    Anonym (Partisk) skrev 2022-10-16 09:01:04 följande:
    Ok, du är bara här för att genusgnälla. Inte ens sett filmen? 
    Förstår om den inte alls passar om man är helt onyanserat emot porr. Ingen mening att diskutera ju när du inte ens sett filmen. Bye :) 
Svar på tråden Filmen Pleasure på Svt?