Jag har aldrig upplevt besvarad kärlek
Jag blir väldigt sällan kär. Jag har blivit riktigt förälskad cirka 5 gånger i mitt liv (är i 40-årsåldern) och alla de gångerna har det varit obesvarat.
Jag har haft förhållanden och är i ett nu, jag har barn och allt det där, men om jag ska vara ärlig så var jag aldrig förälskad eller kär i honom eller i någon av dem.
Nu låter det som om jag utnyttjat dem och min nuvarande kille, men det är inte så. Det jag har känt har varit trivsamhet, trygghet, ömhet och attraktion. Men aldrig den där "men gud jag DÖR" varje gång jag ser honom-känslan. Jag har aldrig velat vara nära honom eller någon av dem varenda sekund. Aldrig inte kunnat äta eller sova eller blivit knäsvag eller känt den där enormt starka och underbara kraften och euforin av bara åsynen av honom.
Jag är gammal nog att förstå att kärlek kan komma både himlastirmande såväl som att den kan växa fram, som det heter. Har liksom accepterat att det där himlastormande nog aldrig kommer att hända mig och då har jag landat i slutsatsen att kärlek kan se ut på olika sätt och jag är ok med det. Jag tycker inte synd om mig själv.
Men ibland kan jag ju inte låta bli att undra hur det skulle vara att få uppleva besvarad kärlek. Det måste vara något bland det mest fantastiska man kan uppleva som människa.
Jag vet inte vad jag vill med den här tråden, men tack för utrymmet.