Inlägg från: Anonym (Jag är inte bitter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag är inte bitter)

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Den typen av män osar bitterhet och skyller alla sina tillkortakommanden på kvinnor. Det är inte särskilt charmigt eller sexigt. 

Anonym (Om) skrev 2022-10-17 16:39:01 följande:
    Om det skulle vara det som ligger bakom borde fler vanliga personer vara incel. 

Dessutom det handlar inte om personer som skyller på kvinnor när de dejtar kvinnor.
    Det är annorlunda att skriva något anonymt på internet än att man gör det när man träffar någpn i verkligheten 
    Det som ligger bakom är väl en extremt taskig självkänsla, kombinerat med en total oförmåga att se sin egen del i problemet. 

Jämför med människor som ständigt hamnar i konflikter på sina arbetsplatser och därför byter jobb oftare än andra byter underkläder. Visst finns det dysfunktionella arbetsplatser, men att en person av en slump skulle lyckas hamna på bara sådana arbetsplatser är tämligen otroligt. Då finns det en annan gemensam nämnare.
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 16:54:31 följande:
    Bitterhet att det bara räknas som något är en rättighet när man själv klagar eller diskuterar. 
    Att börja prata om rättigheter och skyldigheter när det gäller relationer skulle jag säga att det är stor incel-varning på. Klart man kan bli bitter av att få nobben ett antal gånger, men de flesta klarar att - som TS - gå vidare och inse att man aldrig kan bestämma vad någon annan väljer att göra. 
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 17:18:41 följande:
    Och hur vet du det att man diskuterat om det på internet? 
    Du har kommenterat samma inlägg 7ggr, men jag förstår fortfarande inte din poäng. Vad menar du med den här frågan?
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 17:22:35 följande:
    Det går att diskutera om det på internet utan att andra vet om det i verkligheten 
    Ok, så du menar att incels diskuterar den här ganska taskiga synen på kvinnor och relationer med andra incels online, men när man träffar dem IRL så är de riktiga charmtroll som tar ett nej med en klackspark?
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 17:27:56 följande:
    Hur skulle du rankas av andra i allmänhet och i din ålder, 0 till 10?
    Det här är det också en stor röd incelflagga på. Ingen normal människa över 15 år håller på och poängsätter sig själv och andra på det sättet. 
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 17:36:45 följande:
    En orsak till bitterheten kan bero på att istället för empati så kan olika personer säga det är avtändande.
    Tror hel del kvinnor skulle bli kränka om någon man hade sagt att feminism är avtändande 
    Det är väldigt märkligt att jämföra total avsaknad av självinsikt med feminism...

TS, jag ger mig här, men jag tror du kanske har fått en inblick i varför det inte är lika lätt för alla.

Anonym (Om) skrev 2022-10-17 17:49:24 följande:
    Dålig självinsikt är inte samma sak som när någon är elak mot andra människor.
    Det ska vara okej enligt hen att vara otrevlig och säga att något är jävla avtändande.
    Man får ha vilka krav man vill när man dejtar, så länge man inser att ju fler och ju mer specifika de är, desto svårare blir det att hitta någon. De flesta har också folkvett nog att inte säga "du, jag tycker du har för ful bil så det blir inget mer här", utan håller det för sig själv.

De flesta har dock någon sorts grundnivå. Där skulle jag säga att ett visst mått av självinsikt ingår. Människor utan självinsikt är svåra att umgås med. Ingenting är någonsin deras fel utan de är stora offer hela tiden. Och ja, det är avtändande. Ett annat exempel på grundnivå skulle kunna vara munhygien. Det är jävligt avtändande med folk som inte sköter sina tänder ens på en miniminivå. Om man då råkar vara personen med dålig andedräkt och trasiga tänder, vad är mest konstruktivt; Gnälla över hur ytliga alla dejter är som inte vill ses igen efter första närkontakten, eller bita i det sura äpplet och släpa sig till tandläkaren och göra något åt det?

Feministen vill med största sannolikhet inte dejta en icke-feminist, så där är känslan ömsesidig. 
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 20:14:55 följande:
    Du gör ju det som jag tar upp. 
    Istället för råd och empati så ska något vara avtändande. 
    Det vill ju att dessa människor ska förändras och inte för att det skulle vara avtändande utan att du tycker dålig självinsikt är inte bra. 
    Dejting är inte terapi. Tycker man inte att personen mitt emot är intressant så får man tacka för sig och gå. Man är inte där för att ge råd och empati. 

Jag vill inte förändra någon, men för vissa borde det ligga i deras eget intresse att närmare granska sig själva. För att tala ett språk du förstår, så hjälper det inte att vara en 10 utseendemässigt om personligheten är en svag etta. 
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?