Inlägg från: Anonym (Wtf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wtf)

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Anonym (Om) skrev 2022-10-17 20:14:55 följande:
    Du gör ju det som jag tar upp. 
    Istället för råd och empati så ska något vara avtändande. 
    Det vill ju att dessa människor ska förändras och inte för att det skulle vara avtändande utan att du tycker dålig självinsikt är inte bra. 
    Varför tror du att personen ska ge råd och empati och förändra?

Om personen inte är attraherad av dig, du frågar varför och får ett svar, så betyder det inte att personen önskar en förändring för att kunna bli attraherad av dig. Personen har ingen plikt att hjälpa dig att bli attraktiv I hennes ögon. Hon behöver inte träffa dig mera. Dejter är inte terapisessioner!

Råd och empati kan du be om hos familj och vänner, inte hos personer du vill knulla men som själva ser dig som oattraktiv.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 21:01:48 följande:
    Nu när vi snackar så handlar det inte om att man dejtar någon utan det är ett forum

Om personen inte vill ge råd så behöver personen inte skriva ett svar tillbaka. 
    Det är ju du som håller liv I detta. En I tråden skrev vad som var personligen avtändande för honom/henne. Du klagar på att denna person ska ge råd och empati för att hon/han vill förändra . Det vill personen inte, man vill inte förändra en oattraktiv människa, bara undvika dem.

Personen har absolut ingen plikt att ge råd eller empati. Han/hon har bara sagt att avsaknad av självinsikt är avtändande. Punkt.

Varför vill du bli daltad med? Är du inte vuxen och kan agera själv? 
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 21:13:10 följande:
    Så du menar att det är okej att vara otrevlig för man exempelvis diskuterar med någon på ett forum?
    Så det är okej att vara otrevlig för man påstår att något är avtändande?

Personen har ingen skyldighet att skriva det som hen gjorde. 
    Personen var inte otrevlig mot någon. Trodde du att det var riktat mot dig? 

Det här är ett diskussionsforum. Man får skriva saker om man vill. Personen ville skriva och gjorde det.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 21:17:14 följande:
    Du menar att man ska diskutera på ett annat sätt nu jämfört med hur man gör vanligen annars? 
    Va? Hur då "på ett annat sätt"?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 21:27:52 följande:
    Man skulle ge mer empati
    2. Oavsett orsak så skulle man förstå att något är jobbigt
    3. Du skulle inte sagt troligen att man får säga hur man vill när man diskuterar sexuella preferenser 
    Etc
    Inte säkert. Om jag hade träffat en obehaglig person med noll självinsikt I verkliga livet så hade  jag inte visat någon empati eller kommit med råd. I bästa fall hade jag avslutat samtalet så fort som möjligt och gått därifrån. I sämsta fall hade jag talar om för personen att hen var obehaglig och saknade självinsikt, och gått därifrån. 

Din punkt 3 förstår jag inte.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 21:34:38 följande:
    Bitterhet för man blir behandlad socialt på ett annat sätt än vad man skulle annars bli om det intr handlar om sex.

Exempelvis väldigt få personer hade sagt att recept inte handlar om någon terapi när olika personer ber om råd och vill diskutera allmänt. 

Man hade inte fått höra om man skulle vara förlorare, misslyckad etc. 
    Reaktionen beror allstå hel del troligen på dålig bemötande socialt. 
    Dina inlägg osar av offermentalitet. Allt är någon annans fel, de stackars incelsen är tvungna att vara våldsamma för ingen vill knulla med dem.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 21:38:19 följande:
    Personer kanske bli obehagliga efter ni beter er socialt i allmänhet när det handlar om sex. 
    Nu pratade jag inte bara om sex, utan obehagliga personer utan självinsikt. Strunt samma om det handlar om sockerkaka eller sex.

Du menar alltså att det är kvinnornas fel när incels går ut på stan och hugger ihjäl kvinnor med yxa? 
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Om) skrev 2022-10-17 21:41:20 följande:
    Offermentalitet ifrån din sida i så fall.
    Du vill att andra ska förändras heller hur? 
    Nej, jag har inget behov att förändra någon. Varför tror du det?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-10-28 08:31:44 följande:
    Jag är uppmärksam, och det här är vad jag ser. Både irl och när jag läser på forumet.
    Alltså, du har ju berättat att du inte träffar folk, så hur har du sett det IRL?

Och, tror du att hemmets projektledare är en eftersträvandsvärd roll? Om du mot förmodan lyckades få till ett förhållande, skulle du vilja vara hemmets projektledare?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-28 08:39:54 följande:

Läs och återkom.

Nationalekonomen Anne Boschini och Marianne Sundström, professor i arbetsmarknadskunskap, pekar i studien på att utbildning och inkomst spelar en avgörande roll för mäns möjligheter att bli fäder. Plånbokens tjocklek blir allt viktigare för mäns utsikter att reproducera sig. På 1970-talet hade 28 procent av de 45-åriga männen med låg inkomst inte fått vare sig söner eller döttrar. På 2010-talet har andelen vuxit till 41 procent. 

Män som inte lyckas på arbetsmarknaden går helt enkelt inte hem hos kvinnorna konstaterar professor Sundström. Forskarkollegan Boschini befarar  i en färsk intervju med tidningen Forskning & Framsteg  att utveckling fortsätter i negativ riktning då kvinnor utbildar sig mer än män.

För kvinnor finns ingen motsvarande koppling till ställningen i arbetslivet och barnafödande. Högutbildade kvinnor i Sverige får numera lika många barn som de med kortare utbildning. Män tenderar att däremot att få fler barn ju fler utbildningsår de har. Barnlösheten i hela befolkningen är högst bland de lågutbildade männen. Den främsta orsaken är att de har svårt att hitta en partner.

https://www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867

En ledare i GP vs SCB? Hur tänkte du här?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-28 09:43:50 följande:
    Jag tänkte att två personer som forskar inom området har bättre koll än en glad amatör som sitter och tjejgissar utifrån SCB.
    Allt som står i tidningen är inte sant. Det är ju inte dessa två forskare du citerar. Utan en journalist I GP som gör sin egen tolkning av forskningen. Du borde läsa originalet.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Om) skrev 2023-01-30 18:12:38 följande:
    Det handlar inte om samtycke när folk ställer krav.
    Jag har inte godkänt heller krav som kan ställas på mig. 
    Vilka krav har du tvingats att stå ut med?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Om) skrev 2023-01-30 18:17:31 följande:
    Kvinnan vill att man ska uppnå kravet. 
    Samt att man är skyldig andra något för annars är man exempelvis misslyckad 
    Vilket krav menar du?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Om) skrev 2023-01-30 18:19:53 följande:
    Så exempelvis om en kvinna säger att hon vill ha en erfaren man så är ju syftet att hon vill att andra ska anpassa till hennes krav och att hon ska vilja ha sex med det hon vill ha. 
    Kravet  gäller bara den man hon vill ha. Du tillhör inte kategorin "erfaren man" och påverkas inte av kravet. 
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Om) skrev 2023-02-06 21:05:54 följande:
    Varför ska andra få säga att man är misslyckad men jag får inte göra något liknade?

Syftet är dock mer bara för att jag ska få ett exempel på hur det känns och sedan ska ni sluta med att göra något liknade 
    Vem säger att du är misslyckad?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Om) skrev 2023-04-13 17:15:00 följande:
    Om någon tycker något ska se annorlunda ut, allstå något är fel. 
    Att man ska göra något. 
    Menar du att du ska få sex utan att locka motparten? Typ "Jag har inte duschat på en månad men hon ska ha sex med mig utan att jag först måste duscha"?
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?