• Emer66

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Efter att ha läst alla kommentar känner jag spontant att en del inte verkar veta vad en incel är. 

Från början betydde begreppet ofrivilligt celibat, en har idag kommit att beteckna en rörelse med en hatisk konspirationsteori om kvinnor.  
    Män som totalt isolerat sig från kvinnor och hetsar varandra till en världsbild av hur de är offer för att kvinnor har rätten att välja sina sexpartners.  
    En del personer ur rörelsen nöjer sig heller inte med att "bara" sprida hat på nätet utan ger sig även på kvinnor fysiskt.  

Med det i åtanke så är det knappast det minsta konstigt att kvinnor undviker dem. 

Och visst det är säkert dåligt bemötande från några tjejer i tonåren som skapat denna världsbild.  
    Men det rättfärdigar faktiskt ingenting! 

Det är egentligen samma princip som rasism.  Bara för att du träffat några mörkhyade som varit otrevliga,  rättfärdigar det inte att du blev nynazist. 
    Kvinnor har ingen skyldighet att omvända och "rädda"  kvinnohatare.  Att undvika dem är självbevarelsedrift. 

• Emer66
    Anonym (Om) skrev 2022-10-27 12:27:51 följande:
    Och eftersom kvinnor inte ska ha någon skyldighet att ändra på dessa män så har kvinnor ingen rättighet att få ändra på incel. 
    Nej, det är väl ganska självklart? 
    Är inte ens säkert på att man kan ändra dom. 
  • Emer66
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 14:45:47 följande:
    De flesta incels är ensamma, olyckliga och märks inte så mycket.
    Säkerligen.  
    Men det förändrar inte att de teorier som finns inom incelrörelsens propaganda är rent kvinnofientlig. 
    De är en kvinnofientlig förklaringsmodell man använder för att förklara varför man blivit bortvald.

(jag tror för övrigt att de flesta rasister är ganska olyckliga också) .  
  • Emer66
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 17:20:31 följande:
    ETT undantag... gäsp.
    Men seriöst,  hör du ens dig själv?  

Om alla kvinnor bara gillade en viss typ av män så skulle nästan alla kvinnor och män vara singlar.  

I verkligheten skaffar 80% av alla män barn, och 75% bor sambo * och många har så klart flickvän utan att vara sambo.  

Så de allra flesta svenska män lyckas tveklöst få seriösa förhållanden med kvinnor - utan att se ut som Stålmannen. 

* källa: SCB 
  • Emer66
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 22:35:07 följande:
    Kvinnor VILL ha en typ av man men inser att de får nöja sig med de som blir över.
    I så fall borde det väl inte vara ett problem i praktiken. OM
    alla "nöjer sig" i slutändan?  

Jag vet att du kommer tro mig nu, men kvinnor gillar olika. Ingen i min umgängeskrets har samma smak.  

Och de flesta män har också en bild av sin drömkvinna. Det är faktiskt ingen skillnad. 
  • Emer66
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-28 07:30:05 följande:
    Skillnaden är att kvinnor kan anpassa sig efter männens önskemål.

En kort man får gilla läget samma gäller en man med liten penis.
    Lustigt att nästan alla korta män är i förhållanden så fall, och de flesta med liten penis också.  

Har själv aldrig dissat en man av något av de skälen, och då är jag ändå en jävligt snygg kvinna. 

Ditt nick "Tolkningsföreträde för kvinnor på FL"  är verkligen missvisande.  Du verkar inte ha en aning. 
  • Emer66
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-28 08:39:54 följande:

Läs och återkom.

Nationalekonomen Anne Boschini och Marianne Sundström, professor i arbetsmarknadskunskap, pekar i studien på att utbildning och inkomst spelar en avgörande roll för mäns möjligheter att bli fäder. Plånbokens tjocklek blir allt viktigare för mäns utsikter att reproducera sig. På 1970-talet hade 28 procent av de 45-åriga männen med låg inkomst inte fått vare sig söner eller döttrar. På 2010-talet har andelen vuxit till 41 procent. 

Män som inte lyckas på arbetsmarknaden går helt enkelt inte hem hos kvinnorna konstaterar professor Sundström. Forskarkollegan Boschini befarar  i en färsk intervju med tidningen Forskning & Framsteg  att utveckling fortsätter i negativ riktning då kvinnor utbildar sig mer än män.

För kvinnor finns ingen motsvarande koppling till ställningen i arbetslivet och barnafödande. Högutbildade kvinnor i Sverige får numera lika många barn som de med kortare utbildning. Män tenderar att däremot att få fler barn ju fler utbildningsår de har. Barnlösheten i hela befolkningen är högst bland de lågutbildade männen. Den främsta orsaken är att de har svårt att hitta en partner.

https://www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867

Fast ekonomi är ju något helt annat, än argumentet att man inte får en tjej om man är kort eller har liten penis 

Jag har full förståelse för att man bara skaffar barn med en man som har råd att försörja barn och ge dem en stabil framtid. 
  • Emer66
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-30 06:54:16 följande:
    "Lustigt att nästan alla korta män är i förhållanden så fall, och de flesta med liten penis också.  "
    Jaså? Hur vet du det?
    "Har själv aldrig dissat en man av något av de skälen, och då är jag ändå en jävligt snygg kvinna. "
    Är du alla kvinnor?
    "Ditt nick "Tolkningsföreträde för kvinnor på FL"  är verkligen missvisande.  Du verkar inte ha en aning."
    Utveckla gärna. 
    Rent statistik.  De flesta män är i förhållanden.  Så en jävla massa korta män är i förhållanden,  precis som många män med liten snopp.  

Nej,  jag är inte alla kvinnor,  men några av de mest populära männen i Hollywood är korta.  Så många kvinnor har uppenbarligen en kort man som drömkille.  
    Ex: Daniel Radcliffe,  Kit Harrington,  Josh Hutcherson,  Bruno Mars,  Elijah Wood, James McAvoy,  Zac Efron, Tom Cruise,  Robert Downey JR,  Bruce Lee,  Mark Ruffalo, Tom Holland,  Toby Maguire och James Dean.
    Denna lista går att göra väldigt mycket längre.  
    Min stora kärlek när jag var ung var Michael J Fox. 
    (alla uppräknade är mellan 165-174 cm långa). 
    Så jag är helt hundra på att jag kan tala för att många kvinnor knappast hade dissat en snygg man - bara för att han var kort.  

Missvisande nick eftersom du inte verkar ha en aning om hur kvinnor faktiskt tänker.  
  • Emer66
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-30 12:07:17 följande:

Nu är det bevisat ? storleken har betydelse.

I en relation vill båda att mannen ska vara längst, visar ny forskning.

? Det handlar om primitiva föreställningar, säger Lars Denick, professor i socialpsykologi.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/yvmJ5x/killarna-kommer-till-korta

Att genomsnitts kvinnan föredrar långa män om hon får önska,  är inte samma sak som att säga att korta män inte har någon chans.

Det är som att säga att "genomsnittsmannen gillar stora bröst,  så tjejer med små bröst kan inte få en pojkvän".  

Det funkar inte så. 
  • Emer66
    Anonym (Abel) skrev 2022-10-31 06:35:12 följande:
    Fast att genomsnittet av unga kvinnor inte föredrar mycket äldre, är samma sak som att säga att äldre män inte har någon chans.
    Jag har inte yttrat mig om ålder?! 
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?