Inlägg från: Anonym (Cissi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cissi)

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Det finns ingen mall för hur en man ska vara. Kort, rund, utåtriktad-introvert...allt beror på passformen med andra människor. Har en kompis som är riktigt kort, han har alltid haft extremt mkt tjejer efter sig. Det lär bero på att han trivs riktigt jäkla bra med kvinnor och dom med honom, han är charmig som få på sitt alldeles egna sätt. Ingen jobbig alfahanne utan bara en schysst person med respekt och nyfikenhet på andra människor.

Bara som ett exempel.

• Anonym (Cissi)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 17:20:31 följande:
    ETT undantag... gäsp.
    Nejjj...inte ett undantag. Kolla på IKEA på helgen eller varsomhelst...hur många trinda tunnhåriga män som inte alls är långa, självsäkra och vad det nu var med partners. Ditt svar visar ju med vad det snarare är som skiljer, otrevligt beteende. Japp ;)
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-10-27 20:34:11 följande:
    Kvinnor har andra krav på sig. Skillnaden mellan kvinnor och män är att kvinnor kan göra något åt de krav män har.

Har mannen otur och har liten penis, är kortväxt är det inte mycket att göra.
    Liten penis...är mannen en jäkel på att få kvinnor att njuta så spelar det liksom mindre roll. Kort? Inte viktigt när annat finns på plats.
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-10-28 07:50:22 följande:
    Också sett det. Det är säkrast för mannen att han gör henne nöjd. Och det gör han genom att gå på tå för henne. Hon styr upp det mesta i hemmet, hur det ska se ut. Mannens upgift är att se till att bilen funkar.
    Vet du om att du har en helt skruvad uppfattning om hur förhållanden mellan män och kvinnor ser ut? Som en egen total sanning, som som en fundamentalistisk religös. Självreflektion, är det något du gör någonsin...?
  • Anonym (Cissi)
    Xenia skrev 2022-10-28 14:52:26 följande:
    Men han är antagligen utåtriktad.

Men för en incel är det troligen lättare att satsa på utseendet (t ex fysisk träning) än att bli utåtriktad (om man egentligen är introvert) och charmig (om man är tystlåten och självcentrerad) och humoristisk (om man saknar humor).

Att försöka vara trevlig och intresserad av andra människor (inte bara snygga tjejer) är väl en början. Fake it till you make it?
    Nej, han är faktiskt introvert. Detta med att många tror att vara extrovert är det rätta, det stämmer inte. Jag t ex är inte intresserad av en typisk säljarman med bara yta, det är personligheten som gör mig glad oavsett om en person är introvert eller extrovert.

Imo så har nästan alla människor något fint i sin personlighet, det gäller att visa den.

Om man funderar över varför incels vill ha en relation med en tjej, det borde ju bero på att dessa män är intresserade av en person. För det lär ju inte vara så att dom kan tänka sig att ligga med precis vem som helst.
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-28 12:40:30 följande:
    Har du läst eller sticker innehållet kanske i ögonen på dig?
    Det är fler än S-G som inte definierar texten länken leder till som en artikel :)

Sen kanske det är en text som innehåller åsikter men det är ngt annat.
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-28 12:55:17 följande:
    Menar du VETENSKAPLIG artikel?
    Nej, förväntade mig ett livsstilmagasin...eller inte. 

En blogg är hur som helst skilt från att vara en artikel. Det blir lättare att diskutera om du lär dig vad saker heter och innebär.

Du får gärna berätta vad du vill med blogglänken, jag är nästan nyfiken nu... :)
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-29 08:27:59 följande:

Varför skall jag uppfinna hjulet igen när någon redan skrivit det jag tycker?

Varför tar det emot så att bemöta inlägget? Om det som står där nu är så fel borde det vara enkelt att argumentera sönder det. Jag antar att det är lättare med personangrepp.

Tycker du det är bättre att slåss mot väderkvarnar som vissa andra här i tråden? Gissningar, felaktiga antaganden och megalomaniska uttalanden där han anser sig representera övriga medlemmar i tråden genom att börja meningar med Vi... .

Och för dig är det skönast att vara passivt aggressiv istället :D Gissar på att du är riktigt lat och rädd...brukar det funka bra för dig i ditt liv? Släpp sargen och förklara dig istället nu när du har chansen. Jag lovar, det är inget att vara orolig för att faktiskt uttrycka dina tankar. Kom igen, du vågar ;)
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-29 09:19:41 följande:
    Var och en är salig i sin tro.
    Salig är det sista du verkar vara.
  • Anonym (Cissi)
    klyban skrev 2022-11-29 11:54:28 följande:

En sak är uppenbar, denna person är inte intresserad att ha sex med kvinnor, då den tror att man kan trampa över kvinnor och sen skulle dom vilja ha han.

Kanske finns någon enstaka kvinna som gillar detta, men de flesta absolut inte.
    Lite komiskt att de sitter har incellsmiddagar(och många är de också, så antar extrem höger SD-polare), över att gå utanför dörren att träffa kvinnor.

Det är som att jag blir arg och aggressiv att jag inte vinner på lotto och inte ens spelar lotto överhuvudtaget, på denna nivå är det för denna användare, den är arg och aggressiv mot nått, men vägrar inse det går inte gömma sig och bete sig illa.

Ja exakt. Att hata något man ändå vill ha är totalt kontraproduktivt. Men det är möjligt att släppa sitt hat och släppa in nya tankesätt, det tror jag. Det är ju så osmart att inte vilja hitta lösningar på sitt problem och bara sitta fast. Känns som alla typer av fanatism, samma tankesätt.
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?