Inlägg från: Anonym (Om) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Om)

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Anonym (Jag är inte bitter) skrev 2022-11-03 14:45:46 följande:
    Men vad är det då om du anser dig ha rätt till sex, men ingen partner erbjuder sig frivilligt?
    När du jämför då handlar det inte om rätt till sex men när jag gör det med det som du jämför med.
  • Anonym (Om)
    Anonym (Jag är inte bitter) skrev 2022-11-03 14:45:46 följande:
    Men vad är det då om du anser dig ha rätt till sex, men ingen partner erbjuder sig frivilligt?
    Och varför ska det inte kallas rättighet till sex när ni jämför med de som har sex och de som inte har det?
  • Anonym (Om)
    Anonym (,) skrev 2022-11-03 14:58:11 följande:
    Jag tycker att det är väldigt förståeligt varför kvinnor ofta är kräsna med vem de ligger med. 

Risk att bli gravid (även med preventivmedel).
    Risk att bli våldtagen. 
    Risk att få livmoderhalscancer (googla HPV, större risk ju fler sexpartners man haft).
    Risk att få svampinfektion (vanligt att tjejer får det av ny sexpartner). 
    Plus att sex brukar bli bättre med någon kvinnan känner.

Sluta vara arg på kvinnor.
    Erat beteende ser annorlunda ut nu jämfört med hur saker och ting ser ut.

Menar du att pågrund av biologiska orsaker så ska man bli behandlad dåligt av andra?
     Typ som någon skulle tyckt det var okej om de sa hora till kvinnor för det ska handla om biologi? 
  • Anonym (Om)
    Jag tycker att det är väldigt förståeligt varför kvinnor ofta är kräsna med vem de ligger med. 

Risk att bli våldtagen. 
    Risk att få livmoderhalscancer (googla HPV, större risk ju fler sexpartners man haft).

Jag snackar mer om själva bemötandet
  • Anonym (Om)

Risk att bli våldtagen. 

Om det ska vara ett undantag hur folk bemöter en nu så borde du då räkna med att bli respekterad som du respekterar andra
  • Anonym (Om)
    Anonym (,) skrev 2022-11-03 15:19:31 följande:
    Att tacka nej till sex eller vara kräsen är inte att behandla någon dåligt.
    Varför ska det handla om rättighet till sex nu men inte när ni klagar, har sex och jämför med de som har sex och de som inte har det? 
  • Anonym (Om)
    Anonym (Klop) skrev 2022-11-03 15:06:34 följande:
    Tycker också det är förståeligt av kvinnor att undvika en person som (om) till och med en konversation eller interaktion kan betraktas som en risk för kvinnor. Tror att kvinnor generellt har utvecklat ett sjätte sinne för personer att undvika (och absolut inte ha sex med) en slags överlevnadsinstinkt.
    Om det skulle vara en överlevnadsinstinkt så kan det handla om det nu för dessa män.
  • Anonym (Om)
    Anonym (Klop) skrev 2022-11-03 16:44:45 följande:
    Vilket annat alternativ finns det? Om en kvinna inte vill ha sex med dig, så har du faktiskt inget annat alternativ än gilla läget. 
    Gilla läget?
    Man kan vara missnöjd och tycka det är dåligt utan något brott begås. 
  • Anonym (Om)
    Anonym (Klop) skrev 2022-11-03 15:42:52 följande:

Fast det är ju inte en överlevnadsinstinkt att vara bitter på kvinnor för att de inte vill ha sex med en. Resultatet blir ju det motsatta. Alla undviker dig. Män som faktiskt  gillar kvinnor har självklart större möjligheter att ha sex med dessa. Ren och skär logik.

Kan gå åt andra hållet.
    Samt man är anonym på internet 
  • Anonym (Om)
    Anonym (Klop) skrev 2022-11-03 15:42:52 följande:

Fast det är ju inte en överlevnadsinstinkt att vara bitter på kvinnor för att de inte vill ha sex med en. Resultatet blir ju det motsatta. Alla undviker dig. Män som faktiskt  gillar kvinnor har självklart större möjligheter att ha sex med dessa. Ren och skär logik.

Att vissa män mår dåligt och blir sura när dr blir utan sex, att det kan vara delvis biologiska orsaker bakom. 
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?