Inlägg från: Anonym (Em) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Em)

    Ringa narkotikabrott cannabis

    Finns ingen anledning att det skulle bli rättegång när du erkänner så antingen utfärdar åklagaren ett strafföreläggande eller så avgör tingsrätten ärendet på handlingarna. Det är bara bötesbrott så att du är dömd för samma tidigare spelar ingen roll. 

  • Anonym (Em)
    Anonym (H) skrev 2022-10-18 19:53:39 följande:

    Svar till Anonym (Em)

    Ok, ja, jag har ju funderat fram å tillbaka på olika tänk bara scenario hur de kan bli. Fick ju även lämna urinprov, vilket jag direkt sa att de kommer vara positivt på THC eftersom jag hade rökt kvällen innan. Men att det inte kommer visa något annat. 

    Har tänkt för mig själv att dom kanske väljer att avgöra målet i en rättegång eftersom jag är straffad för liknande brott sen tidigare och att denna gång kanske åklagaren vill döma hårdare, typ villkorlig dom med böter och samhällstjänst eller något sånt..? Eller villkorlig dom med skyddstillsyn eller att jag ska gå på öppen behandling inom frivården eller så..? Eftersom den här gången hade jag röka i mitt hem och därmed innehav, vilket jag inte hade förra gången jag åkte fast.

    Fast jag håller med dig om att de egentligen inte finns någon anledning att driva målet i domstol när jag erkänt allt som jag är misstänkt för.

    Är också orolig för att mitt körkort ska bli återkallat den här gången...fast de kanske hade varit större risk för de om jag hade varit misstänkt för drograttfylleri? 

    I mina papper från förra domen stod de något om att vissa myndigheter kan bli informerade om att man har blivit lagförd för narkotika brott, bland annat transportstyrelsen, som kunde besluta om att utfärda en skriftlig varning eller att återkalla körkortet. Förra gången när jag åkte fast hände ingenting, fick aldrig något brev från transportstyrelsen om det så.


    Nejdå, du kommer inte få villkorligt, skyddstillsyn eller dylikt för ringa nark. Det blir böter. 
Svar på tråden Ringa narkotikabrott cannabis