• dinchey

    Hjälp kan det blivit något fel med testet?

    Jag är chockad och undrar om det möjligtvis kan vara så att graviditetstest visar falskt positivt? Jag har alltid haft extremt gles och oregelbunden mens så jag har inte varit orolig över graviditet trots att det var 6 veckor sedan senaste mensen. 


    Men min kille tyckte mina bröstvårtor såg större ut än vanligt så han tyckte jag skulle ta grav.test. Tog ett test nyss och det visar två starka streck. Men jag tänker att det måste vara fel, för man ska väl ta testen på morgonen med den första morgonurinen för ett säkert resultat? Plus att jag inte sett så starkt teststreck tidigare när min mamma och en gravid vän visat sina positiva test. Vad tror ni? Hur stor är sannolikheten att det är fel? Bör jag testa med clearblu för ett säkert resultat?

  • Svar på tråden Hjälp kan det blivit något fel med testet?
  • mammatill6

    Du är gravid. Det kan visa negativt fast du är gravid. Men får du ett så stakt positivt så är du garanterat gravid. Lägg dessutom till större bröst och sen mens....

  • dinchey

    Juste det jag glömde säga är att jag dessutom haft kraftig mensvärk till och från i två veckor! Inte lite molvärk som folk beskriver det som när man är gravid utan kraftig mensvärk som kommit i korta sekvenser på nån minut, några ggr dygn och sen försvunnit. Så känner man väl inte när man är gravid?

  • Anonym (E)

    Skämtar du? Med så extremt positivt så finns det NOLL chans att du inte är gravid.

  • Anonym (Positivt)

    Du är gravid!
    hade lika starkt med första barnet. Hade ingen aning om att jag var gravid, så tog ett test en eftermiddag. Opppssi var visst i v8 då

  • Jag är bara jag

    Ett av de starkast positiva testen jag sett här på F.L Så gravid är du, frågan är bara hur långt gången. Rekommenderar att du gör ett VUL så du får veta.

  • Jag är bara jag

    Svarar på din första fråga också. Gravtest kan visa falskt positivt om kvinnan tagit ägglossningsspruta och testar inom 11 dagar efter och vid vissa cancerformer hos män. Inte annars.

  • dinchey

    Tack för era svar! Tog ett test med clearblue och det stod gravid 2-3 Skäms Jag är så chockad men orolig att det är något fel eftersom jag i två veckor haft mycket mensvärk till och från. Inte lite molvärk bara utan kramper som kommer några gånger om dagen som verkligen känns. Det pågår någon minut åt gången bara men när det sker så känns det rätt mycket. Är det normalt och är det någon fler som känt så? 

  • Jag är bara jag
    dinchey skrev 2022-10-18 21:58:34 följande:
    Tack för era svar! Tog ett test med clearblue och det stod gravid 2-3 Skäms Jag är så chockad men orolig att det är något fel eftersom jag i två veckor haft mycket mensvärk till och från. Inte lite molvärk bara utan kramper som kommer några gånger om dagen som verkligen känns. Det pågår någon minut åt gången bara men när det sker så känns det rätt mycket. Är det normalt och är det någon fler som känt så? 
    Så minst i v.5. Molvärk kan göra rejält ont. Bara en gång haft så ont själv en kort stund, men läst om många andra som haft det längre. Du bör som sagt göra ett VUL för att slippa undra över allt.
  • mammabitch

    Ja det kan kännas rejält, det är mycket som ska töjas och växa där inne.
    Hoppas det inte var ett helt oönskat resultat!

  • dinchey
    Jag är bara jag skrev 2022-10-18 22:01:15 följande:
    Så minst i v.5. Molvärk kan göra rejält ont. Bara en gång haft så ont själv en kort stund, men läst om många andra som haft det längre. Du bör som sagt göra ett VUL för att slippa undra över allt.
    Ok det känns ju skönt att höra. Får kontakta vårdcentralen imorgon. Hur snabbt brukar man få tid för VUL?
Svar på tråden Hjälp kan det blivit något fel med testet?