• Anonym (Lost)

Varför tycker ingen om mig?

Självrannsakan kan vara bra har jag hört.

Jag är kvinna,  närmre 30 än 20. Ingen I mitt liv har tyckt om mig. Om mina föräldrar gjort det så har de aldrig visat det. Däremot har de överöst mina bröder med kärlek. Jag kan på sätt och vis förstå varför men kan inte låta bli att känna mig. Bortglömd? Vet ej. Jag har aldrig haft riktiga vänner. Inte som barn, inte som vuxen. Är inte mer än extremt ytligt bekant med kollegor. Inga kärlekshistorier.

Jag är ju den gemensamma nämnaren här, så hur kan jag ens lista ut vad jag gör eller är för fel.? Någon som har tips, råd? 

• Svar på tråden Varför tycker ingen om mig?
  • Anonym (Lost)
    Anonym (Rakt på sak) skrev 2022-10-19 18:50:17 följande:

Dina föräldrar behandlade dig som skit och det har gett dig dåligt självförtroende, och det är något som de flesta människor (vänner och partners) tycker är frånstötande.

Jag vet inte om jag har särskilt dåligt självförtroende egentligen. Tycker jag är rätt duktig på det jag är rätt duktig på, men fattar att jag inte kan allt. 
  • Anonym (Lost)

Och mina föräldrar behandlade mig inte som skit. De mer behandlade mig inte alls. 

• Anonym (Lost)
    Tukt skrev 2022-10-19 19:20:52 följande:

Ofta när man utsätts för något eller mår dåligt så skapar man ett skal, en hinna mot omgivningen. Den är ofta rätt tunn. Men ofta så påtaglig att andra kan uppleva en distans man själv inte ser eller märker av.
    Sedan är det nog viktigt att man kan ge sin omgivning något, värme, humor, stöd och hjälp... vad som. Utan det kan man bli mindre intressant.

Kanske är det så. Jag tittar lite på världen genom ett fönster. 

Jag är en som många lutar sig mot men jag lutar kanske inte så mycket tillbaka om man säger så. 
  • Anonym (Lost)
    Anonym (Em) skrev 2022-10-22 15:35:13 följande:
    👍 Blir spännande att se om detta funkar.. :)
    Anonym (Lost) skrev 2022-10-19 20:33:39 följande:
    Kanske är det så. Jag tittar lite på världen genom ett fönster. 

Jag är en som många lutar sig mot men jag lutar kanske inte så mycket tillbaka om man säger så. 
    Fast det där låter ju ändå som att du har folk runt dig som är mer än bara ytligt bekanta? Eller menar du "lutar sig mot" i betydelsen att du är en sån som folk utnyttjar till att lösa praktiska problem; att du är den där som alltid ställer upp och kör när det behövs en bil osv?
    Jo, jag menar att jag är den folk kommer till när de har problem, praktiska eller psykiska, men om jag skulle behöva något eller någon har jag ingen som skulle ställa upp på mig. Jag är den som bjuder men aldrig blir bjuden. 
Svar på tråden Varför tycker ingen om mig?