• AnonymisJ

    Ensamträna katter? Hur?

    Hejsan! 


    Jag ska försöka förklara situationen så bra som möjligt. 
    Jag och min sambo har två innekatter på cirka 2 år gamla, en hane och en hona. Vi bor i lägenhet och kan inte släppa ut dom. Sambon jobbar på annan ort i veckorna så jag är hemma själv. 
    För ett tag sen började vi gå ut med katterna i sele och de tycker om det väldigt mycket. Dock har de velat gå ut bara mer och mer. På helgerna brukar vi gå ut med dom tillsammans men på veckorna får de vara inne. 
    Problemet är att jag inte kan gå ut med dom själv samtidigt då de blir rörigt, det är ju inte som att gå ut med två hundar om ni förstår. Men om jag går ut med en i taget så står ena katten precis innanför dörren och gallskriker tills jag kommer in igen. Det hörs otroligt mycket och detta gör att jag inte kan gå ut med dom en i taget. 

    Kan man på något sätt ensamträna katterna? Hur gör man isåfall?

  • Svar på tråden Ensamträna katter? Hur?
  • Jemp

    Kan du ta med dig båda ut och ha den ena i sele och den andra i transportbur? (Och sen byta såklart). 

    Ensamträna katt brukar generellt inte vara ett problem och går ju säkerligen, men kombinationen hög förväntan, både du och kompisen försvinner och du vill inte att den ska skrika, tror jag gör det svårt. Har de nåt inne de tycker mycket om? Godis i aktivitetsboll eller liknande?

Svar på tråden Ensamträna katter? Hur?