Anonym (Psss) skrev 2022-10-22 23:01:18 följande:
Flytta hemifrån gör man när man har gått ut gymnasiet och fått ett jobb så att man själv kan betala för sitt nya boende.
Undantag är väl om man inte behöver flytta pga att man går på gymnasium långt borta och måste bo på internat. Eller om det är struligt hemma och man måste bli placerad någon annanstans. Eller om man har så rika föräldrar att de utan problem kan pröjsa ett extra boende.
Du är inte superrik. Han går inte i gymnasium på annan ort. Då återstår bara om ni har något problem hemma så att ni båda mår bättre på olika platser? För annars finns det ingen som helst anledning att flytta hemifrån medan man går i gymnasiet.
Tycker tvärtom att det hade känts bättre att ha min son i den åldern nära, speciellt om han har drogproblem. Vill han flytta så att du inte har koll på vad han pysslar med?
Vi ser exakt lika på saken du och jag.
Sanningen är den att vi bråkar rätt mycket , jag är besviken på.mycket som hänt. Han känner sig väldigt kontrollerad och skäms ju också för mycket saker. Det känns som att han fastnat i mycket dåliga mönster och tankar om sig själv. Har svårt att börja må bättre.
Han har en beroendeterapeut han träffar varje vecka och lämnar 2 urinprov i veckan.
Vi har typ bestämt nu ikväll att han får testa på att hyra rummet en månad nu, sen utvärderar vi. Förhoppningsvis mår han bra av en nystart och jag stöttar ekonomiskt med det som funkar för mig. Min enda önskan är att han ska hitta glöden inom.sig igen och detta kan vara en bit på väg.
Och självklart kommer han och jag att hålla bra kontakt och ses minst varje vecka.