Inlägg från: Anonym (1177) |Visa alla inlägg
  • Anonym (1177)

Gravid v.8 blöder MYCKET ur anus..

Naturligtvis måste du söka vård. Är du säker på att det kommer från anus och inte från vaginan? Jag skulle inte ens ringa 1177 utan söka akut, med så kraftig blödning är det något som är fel.

• Anonym (1177)
    Anonym (Jaha..) skrev 2022-10-22 13:30:43 följande:
    Jag ringde. Dom tyckte jag skulle åka in och kolla upp och evetuell remiss till gyn (behövs tydligen remiss eftersom jag bara är i vecka 8). Jag var inte orolig för bebisen innan, men nu blev jag det, men antar att det hör till. 

Kan ju bara bra att kolla upp så behöver jag ju iallafall inte ångra mig efteråt att jag inte kolla upp de, till exempel. 

Jag har lite ont i magen också, men sitter så långt upp så tror kanske inte det har med graviditeten att göra den värken (?).
    Tänkte de akut eller att du kan vänta till på måndag?

Smärta i magen kan vara helt ofarligt, eller inte. Tyvärr kan ingen här svara på det.
  • Anonym (1177)
    Anonym (Jaha..) skrev 2022-10-22 14:10:46 följande:
    Akut till jouren. Det var väll det som gjorde mig orolig nu.
    Lycka till nu!
  • Anonym (1177)
    Anonym (Jaha..) skrev 2022-10-22 15:43:36 följande:
    Tack! <3 Sitter i väntrummet nu, sköterskan sa att det är mååååånga före mig och att detta kommer ta tid. 
    Är du på akuten eller jouren? För på jouren här i stan (medelstor stad) är det så att man får boka tid och de tar bara in ett fåtal per dag.
  • Anonym (1177)
    Anonym (Jaha..) skrev 2022-10-22 17:35:27 följande:
    Akuten och jouren är i samma här. Men är på akuten nu. Fick träffa läkaren, blodprov/urinprov tagna , är i väntrummet igen eftersom dom har ont om platser..
    Aha ja då kan det ta tid, de som är "döende" eller riktigt illa däran går ju alltid före. Bra att de tagit prover iaf. Men det är samma här, man ska vara riktigt sjuk om man ska få stanna på ett rum medan man väntar på provsvar, den platsen behövs ju till någon annan annars.
  • Anonym (1177)
    Anonym (Jaha..) skrev 2022-10-22 20:40:51 följande:
    Dom kom och sa att jag är nästa men efter 10 min sa dom att läkaren var tvungen att gå till en akut operation, så tar iallafall 1 timme till :/
    Oj! Ja en timme är väl inte extremt mycket i en sådan situation, hoppas det går bra för kraken som opereras då. Jag tänker så här, om de hade varit oroliga för dig på riktigt så hade du inte behövt vänta så länge, det kan man trösta sig med.
Svar på tråden Gravid v.8 blöder MYCKET ur anus..