Ni med tre barn - se hit!
Jag tycker inte det blev så stor skillnad faktiskt. Trean liksom hängde med, man hade redan rutiner och aktiviteter klara, kläder och barngrindar och bärselar. Det är klart det är en omställning med ett nytt barn, men lillebror var väldigt nöjd med att uppgraderas till mellanbror och det var två syskon som kunde gulla med bebin och de kunde leka ihop när jag behövde sköta.
Vi klarade oss bra på 5-sitsig bil men när yngste var 3 och vi skulle på semester 60 mil bort köpte vi en 7-sits. Det var faktiskt väldigt skönt, alla kunde få sin egen space, det var mindre tjafs och nu i vardagen är det lätt för oss att ta med kompisar till barnen i bilen. Men vi hade klarat oss med 5-sits.
Jag tycker det är roligt nu när de börjar bli lite äldre, att se i vilka konstellationer de leker. För det är inte alls så att mellanbror måste vara med hela tiden, ibland vill äldst och yngst leka själva. Och självklart alla tre ibland. Men det blir lättare för barnen att få egentid, gå undan i lugn och ro, när syskonet har någon annan att leka med.