Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Långvarig nackspärr

GB5 skrev 2022-10-23 14:21:33 följande:
    Ja jag har varit hos en fysioterapeut/sjukgymnast, vad jag förstår så är det samma sak? men känner som sagt inte att han kan ge nåt svar heller, det gör att man blir lite uppgiven, och börjar tro att det är nåt allvarligt.
    Läkaren kände mest lite och tyckte att det kändes stelt och troligen nåt muskulärt och att jag ska fortsätta gå till fysioterapeuten. 
    Men det måste ju bero på något efter snart ett år med problem.
    skulle vara skönt o höra om någon haft liknande problem, då sjukvården mest verkar tycka man är jobbig.
    Haft liknande problem.

Hade sådan spänningar och värk i nacken och axeln så jag kunde inte ens lyfta armen, då spänningarna hade låst mina nervbanor. Gjorde övningar som man hade fått av sjukgymnasten, och tog voltaren som man fått av läkaren.. Men det hjälpte inget alls. Försökte prata med läkaren om han kunde skriva ut annan tablett för att se om det hjälpte, men det gjorde han inte..
    Ja gick till en annan läkare för att se om jag kunde få hjälp där,  det enda svaret man fick från den läkaren var  "men voltaren är ju en bra tablett".

Jag gav mig inte utan gick till en tredje läkare, och hamnade hos en gästarbetande läkare från Danmark. Han klämde lite på mig, tittade på min rörlighet och skakade på huvudet,  och så skrev han ut Somadril, och Citodon. Läkaren bad mig att vänta någon vecka innan jag återupptog övningarna igen som jag hade fått från sjukgymnasten, då jag behövde mycket vila.
    Det den danske läkare gjorde för mig var guld värd, jag fick äntligen hjälp med mitt problem. Det tog mig tre veckor när jag hade fått tillbaka c:a 80% av min rörlighet.,. C:a 6 månader till jag var tillbaka till "mitt gamla jag" igen i nacke och axel.

Så vad envis, och ge dig inte.. För man skall inte ha ont och problem i onödan. Hjälp kan man få, det handlar bara om att "ge inte upp" och "gå till en annan läkare" tills man hittar en som verkligen "tänker utanför boxen".

P.S
    Nu kommer säkert många att reagera på detta med Somadril, ja i dag är Somadril avregistrerat läkemedel.. Men det var det inte på 90-talet.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Långvarig nackspärr