• Anonym (bitter kanskesnubbe)

Varför jag inte vill dejta runt 35åriga kvinnor

Nu skall jag provocera. Mycket som svar på artiklar om kanskemän. Varför vill inte jag dejta jämnåriga kvinnor? Jo, för att jämnåriga kvinnor letar efter någon "seriös". Detta efter att ha spenderat sitt tidigare vuxna och halvvuxna liv på att själva inte vara "seriösa".

Varför skall jag ställa upp på någon slags relation snabbspolad i fast forward, "nu satsar vi" som om en kärleksrelation kan snabbspolas, där man skall hinna med att flytta ihop, gifta sig och skaffa 2 barn inom en tidsrymd på 5 år. Nej tack. 

Varför skall jag vara den som fått missa de åren där inte allt var så jäkla bråttom? Har jag inte fått några bra lyckliga år av dig, varför skall jag då ge dig det där? Kasta mig in i en relation som går i 200km/h för din skull? Vad har du gjort för att förtjäna att jag skall vilja bli seriös med dig? Att finnas till och att du vill detta? Nej tack.

Kunde du inte ge mig dina oseriösa år, och istället vara seriös med mig då, så vill jag inte vara seriös med dig nu. Jag vill inte vara ett andrahandsval, en reserv, som skall fixa ditt liv där du kastat bort det bästa med dig på andra snubbar. Då du "levde" "upplevde saker" var jag inte värd dig då, är du inte värd mig nu.

Givetvis med undantag då för kvinnor som faktiskt växte upp innan de blev medelålders, kanske skilt sig, haft familj men det där sket sig av olika skäl. Helt ok, jag dejtar gärna dig, är gärna tillsammans med dig, gifter mig med dig, men utan brådska.

Som kanskeman är det skräpkvinnor runt 35 som först nu vill ha något seriöst och räknar med att få det jag undviker. Så jag blir inte kanskeman, jag blir nejman.tack.    

• Svar på tråden Varför jag inte vill dejta runt 35åriga kvinnor
  • Anonym (bitter kanskesnubbe)

Forts. så gärna äldre kvinnor, yngre kvinnor, jämnåriga kvinnor som redan har barn och inte stressar, men absolut inte dessa 35åriga skräpkvinnor som ungefär igår kom på att "oooops jag är gammal" och förväntar sig att män skall stå på rad för chansen att "bli seriös" med henne och infria allt vuxet hon önskar inom ett femårsspann. Jag är inte din vite riddare som skall rädda dig när din biologiska klocka tickar. Eff off.

• EmilijaPetrosiunaite
    Anonym (bitter kanskesnubbe) skrev 2022-10-25 19:22:31 följande:
    Varför jag inte vill dejta runt 35åriga kvinnor

Nu skall jag provocera. Mycket som svar på artiklar om kanskemän. Varför vill inte jag dejta jämnåriga kvinnor? Jo, för att jämnåriga kvinnor letar efter någon "seriös". Detta efter att ha spenderat sitt tidigare vuxna och halvvuxna liv på att själva inte vara "seriösa".

Varför skall jag ställa upp på någon slags relation snabbspolad i fast forward, "nu satsar vi" som om en kärleksrelation kan snabbspolas, där man skall hinna med att flytta ihop, gifta sig och skaffa 2 barn inom en tidsrymd på 5 år. Nej tack. 

Varför skall jag vara den som fått missa de åren där inte allt var så jäkla bråttom? Har jag inte fått några bra lyckliga år av dig, varför skall jag då ge dig det där? Kasta mig in i en relation som går i 200km/h för din skull? Vad har du gjort för att förtjäna att jag skall vilja bli seriös med dig? Att finnas till och att du vill detta? Nej tack.

Kunde du inte ge mig dina oseriösa år, och istället vara seriös med mig då, så vill jag inte vara seriös med dig nu. Jag vill inte vara ett andrahandsval, en reserv, som skall fixa ditt liv där du kastat bort det bästa med dig på andra snubbar. Då du "levde" "upplevde saker" var jag inte värd dig då, är du inte värd mig nu.

Givetvis med undantag då för kvinnor som faktiskt växte upp innan de blev medelålders, kanske skilt sig, haft familj men det där sket sig av olika skäl. Helt ok, jag dejtar gärna dig, är gärna tillsammans med dig, gifter mig med dig, men utan brådska.

Som kanskeman är det skräpkvinnor runt 35 som först nu vill ha något seriöst och räknar med att få det jag undviker. Så jag blir inte kanskeman, jag blir nejman.tack.    

Var i ligger skillnaden mellan seriös och seriös med citationstecken?
  • Anonym (Nej)

Så rörigt inlägg... 

• Anonym (Teddy)

Nä, vi fattar, du blev ignorerad av dessa kvinnor när du var yngre. Nu vill du ge igen. Ok.

• Anonym (A)
    Anonym (Nej) skrev 2022-10-25 19:30:00 följande:
    Så rörigt inlägg... 
    Håller med
  • Kockobello

Ingen vill ha gamla luder, varken mansluder eller kvinnoluder.

• Anonym (Gullan)

Jag fattar exakt vad du menar. Det är inte rörigt alls, och jag förstår dig. En seriös ung dam, i samma utseende/rikedom/eq/IQ-kategori som du själv var i under de unga år då du ratade dem för att drömma om snygga tjejer kanske skulle passa, nu då du blivit gammal nog att förstå det där? Hade du satsat på henne i den åldern hade ni kanske haft lyckliga år tillsammans. Jag tror inte att du är mogen nog för en nyskild kvinna med barn? 

• Anonym (Stina)
    Kockobello skrev 2022-10-25 19:42:04 följande:

Ingen vill ha gamla luder, varken mansluder eller kvinnoluder.

Nu blir jag nyfiken på din definition av ordet luder. 
  • Jemp

Vilket underligt synsätt. Man är väl tillsammans med någon för att man vill, inte för att göra någon en tjänst? Eller för den delen "hämnas" för att man inte träffats tidigare. 

• Anonym (P)

Klart att du inte ska dejta människor som du föraktar. Det har varken du eller de någon glädje av.

Svar på tråden Varför jag inte vill dejta runt 35åriga kvinnor