Planera bebis 2024
Hej!
Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon!
Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler?
Vår bebis blev till på första försöket men vi är ytterst ödmjuka inför att det inte behöver gå lika lätt den här gången. Jag tempade med Natural Cycles förra gången, men vet inte hur bra det blir när man har ett barn hemma som stör nattsömnen ibland.
Tyckte att tidigt på året var underbart! Man är hemma och myser första tiden och sen blir det vår så barnvagnspromenaderna är härliga. Förstår att man kan se det tvärtom: bylsa på bebis overall mm! haha! Jag är övertygad om att när som helst på året är bra för man kommer hitta det som är positivt!