Planera bebis 2024
Jaaaaag! Vi fick en son nu i juni 2022 och planerar, precis som ni, att påbörja syskonförsök i april/maj. Vi vill försöka få till att bebis kommer under årets första halva, så vi borde vänta till minst maj innan vi drar igång. Förra gången tog det sig på första försöket, men jag ödmjukt inställd till att det kanske inte går lika snabbt nästa gång. Jag älskade perioden jag var gravid i nu sist och perioden som följde efter, så om jag fick drömma skulle även nästa bebis komma i juni - samtidigt som jag vill börja försöka nu direkt. Men än lyser mensen med sin frånvaro så vi får se när den dyker upp, kanske sätter den käppar i hjulet.
Jag känner mig väldigt övertygad om att jag ?bara? kommer få pojkar, så jag är redan inställd på att nästa eventuella bebis är en pojke.
Så kul att se och höra från fler som har liknande planer som en själv!
Vår bebis blev till på första försöket men vi är ytterst ödmjuka inför att det inte behöver gå lika lätt den här gången. Jag tempade med Natural Cycles förra gången, men vet inte hur bra det blir när man har ett barn hemma som stör nattsömnen ibland.
Tyckte att tidigt på året var underbart! Man är hemma och myser första tiden och sen blir det vår så barnvagnspromenaderna är härliga. Förstår att man kan se det tvärtom: bylsa på bebis overall mm! haha! Jag är övertygad om att när som helst på året är bra för man kommer hitta det som är positivt!
Värmen i somras var INTE rolig. 30 grader i flera veckor vilket var jobbigt för bebis, för mig som hade hög feber första veckorna och för oss båda två med väldigt klibbigt vid amning och hud mot hud. Så du har verkligen inte fel i det!