• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Sanlin90

Fick en idé, sambon fyller år den 9de och jag hade nog ägglossning idag så ska testa på hans födelsedag och hoppas jag får överaska Hjärta

• Horisonten
    har haft lite som typ stickningar i brösten nyss nu ikväll. Bara lite lite lätt. Vid äl hade jag väldigt mycket. Nästan som man får?när man fryser typ och brösten drar ihop sig. Känner någon igen detta?? Känns lite tidigt och få symptom redan r ju liksom bara vad jag tror äl +3 och bim-12 så måste bara vara extra känsliga idag. 
  • summer13
    Horisonten skrev 2023-08-01 17:45:08 följande:
    har haft lite som typ stickningar i brösten nyss nu ikväll. Bara lite lite lätt. Vid äl hade jag väldigt mycket. Nästan som man får?när man fryser typ och brösten drar ihop sig. Känner någon igen detta?? Känns lite tidigt och få symptom redan r ju liksom bara vad jag tror äl +3 och bim-12 så måste bara vara extra känsliga idag. 
    Trist nog ger ökat progesteron samma symptom som vid graviditet. Och progesteron ökar ju efter äl så då brukar man känna av symptom som spända bröst etc. Det är ju progesteronet som hjälper till att behålla graviditeten sen så bara  hoppas det inte sjunker så en liten kan bo kvar SkrattandeHjärta
  • Horisonten
    summer13 skrev 2023-08-01 17:57:35 följande:
    Trist nog ger ökat progesteron samma symptom som vid graviditet. Och progesteron ökar ju efter äl så då brukar man känna av symptom som spända bröst etc. Det är ju progesteronet som hjälper till att behålla graviditeten sen så bara  hoppas det inte sjunker så en liten kan bo kvar SkrattandeHjärta
    Åh hade jag ingen aning om men tack för att du berätta. Brukar ju inte få ömma bröst så på de sättet vid mens. Och minns inte tidigare äl. Vet att jag fick de med en av mina pojkar när jag var gravid. Men ja bara hoppas och se. Har ju fått känslan idag av att de varvtalet sig. som jag bara vet de och känner de på mig på något sätt. Känns lite jobbigt för så rädd och bli ledsen och besviken om de inte är så och inbilla mig symtom sen
  • Horisonten

Är det någon som känner igen detta eller haft liknande?? Fick sent igår eller kanske mer natt att de ömma eller typ stack/nöp till från typ ljumsken och drog In mot underlivet. Vet inte hur jag skall förklara bättre. Hugg liksom inte till men ändå nöp till så jag kände aj och de drog och jag kände lite obehag liksom. Inte ont så men ja. Känner någon annan igen detta?? 

Kan ju vara att jag grejar mycket nu också och kroppen är öm men igår var en av de lugnaste dagarna så. 

• Sanlin90

Låter lite somnom det skulle vara ligamentet som går från äggstocken ner i ljumsken som ömma lite

• Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-08-02 05:53:03 följande:

Låter lite somnom det skulle vara ligamentet som går från äggstocken ner i ljumsken som ömma lite

Ja kanske är de. Men är inte de tidigt konstigt Och få de redan nu och bara på ena sida?? 
  • Sanlin90
    Horisonten skrev 2023-08-02 08:35:22 följande:
    Ja kanske är de. Men är inte de tidigt konstigt Och få de redan nu och bara på ena sida?? 
    Jag brukar få det ibland mellan äl och mens, är typ som det svullnar innuti brukar även kissa massor blir kissnödig hela tiden 
  • Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-08-02 08:41:24 följande:
    Jag brukar få det ibland mellan äl och mens, är typ som det svullnar innuti brukar även kissa massor blir kissnödig hela tiden 
    Det kan nog vara de då för tycker jag måste kissa oftare nu och inatt liksom. Men känner inte igen de sen innan. Men kanske gjort något som dragit i den när vi grejat hemma nu
Svar på tråden Planera bebis 2024