Sommarochsyrener skrev 2022-10-29 10:53:04 följande:
Ok, intressant det du skriver.
Kan du tänka dig att inleda en relation med en som har lägre IQ?
Det där du nämner med att låg IQade kan ha låga diskussioner behöver nödvändigtvis inte vara sant. Jag har liksom suttit med folk som har högre IQ än mig och de skrattat för töntiga saker och om men bara diskuterat töntiga saker.
Utöver jobb så under jag liksom vardagen. Är ens vardag (bortsett från plugg och skolrelaterat) enklare? Jo, det är den ju det vi vi ju. Men nyfiken på exempel.
Planering är plättlätt. Säg att vi ska renovera något på huset. Hela processen från A till Ö, inklusive marginal för strul i tid och pengar, kan jag ta fram I huvudet på en några minuter. Och nu menar jag inte renovering som i att tapetsera om ett rum, utan renovering efter vattenläcka inklusive ett nytt kök. Slutsumma 1,5 miljoner och 5 månader.
Evakueringsplanering gjorde jag samtidigt som jag stängde av vattnet i pannrummet och stod i telefonkö till försäkringsbolaget.
Jag kan handla kläder till nästa vinter till barnen på rea utan att förbereda mig, eftersom jag har koll på vad som finns I garderoberna hemma och jag har deras tillväxtkurvor i huvudet.