Inlägg från: Anonym (Låg IQ) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Låg IQ)

Intelligens

Är inte jättedum, utan normalbegåvad/strax över normalbegåvad men jag umgås mycket med väldigt smarta människor så jag kan se från andra sidan spektrumet.

Det är inte alltid så kul att vara dummast i rummet hela tiden. Att make och vänner aldrig skulle säga det eller bete sig överlägset spelar egentligen inte så stor roll för jag är väldigt medveten om det själv.

Är däremot snyggast i rummet vilket känns som en bra kompensation. Är någon kvinna snyggare och smartare (kan hända) kan jag känna mig underlägsen. Är hon dessutom starkare och förmodligen hade vunnit om vi slogs är känslan av underlägsenhet väldigt påtaglig.

• Anonym (Låg IQ)

Jag gillar också Gardner med olika intelligenser. Problemet är att tester med det är självskattning där man svarar ja eller nej på frågor och ja är alltid rätt svar så det räcker att ha alldeles för stort ego eller DÅLIG självkännedom och överskatta sig själv för att få höga poäng och vara intelligent. Så mätmetoderna är verkligen jättedåliga för Gardner istället för IQ. 

Svar på tråden Intelligens