• Anonym (Hår kropp)

Mellanöstern kvinnor ofta mycket kroppshår! Varför?

Någon som varför kvinnor från Mellanöstern ofta har mycket hår på kroppen?
    Med än oss svenska ljusa kvinnor?

• Svar på tråden Mellanöstern kvinnor ofta mycket kroppshår! Varför?
  • Anonym (Ieieiekel)

men du förstår väl att människor från olika delar av världen ser olika ut och är anpassade efter klimatet de lever i? Sluta vara besatt av kvinnor från Mellanöstern nu. För det var väl du som frågade om Mellanöstern-kvinnors näsor för nån dag sen. 

• Anonym (Dr Mugg)

Därför de har mer testosteron i kroppen 

• Anonym (fire)

har en arabisk kvinna som granne, väldigt högljudd när hon har sex, kvinnor som har mycket sex, det ökar väl testosteron-halten i kroppen Flört

• Anonym (nja...)

Eeehh...vita kvinnor har också mycket kroppshår. Det är bara det att det inte syns lika väl som om man har ljus hy och svarta hårstrån. 

De som saknar kroppshår i stor utsträckning är afrikaner och östasiater. 

Vita kvinnor kan ju ha hela ansiktet fullt med hår som syns i solskenet som en päls. 

• Ocdmänniska

Som leieikel säger!

Vi alla är ju anpassad efter klimatet därför folk är olika mörkhyad, olika ögon, olika kroppsform. Mer är så är det inte. 

Sen är inte alla svenska ljushårig. Jag är svensk och är mörkhårig med kraftiga hårstrån, är helt hårig om ben,lår och rumpan 

• Anonym (ja)

Vet inte varför förutom att det är ärftligt förstås...

Men kommer nu ihåg en gång på gymmet när en kvinna från mellanöstern blåste med hårtorken på sin rygg. Hon var verkligen riktigt hårig på ryggen och även på bröstet. 

Jag har själv väldigt håriga ben, är ljus men har mörka hårstrån så jag måste hålla på att ta bort håret hela tiden. Men det kommer ändå inte i närheten av kvinnor från mellanöstern (om de inte tar bort håret ...)

Även sydeuropeiska kvinnor är rejält håriga. 

• Anonym (L)

Men är du allvarlig...? 

Främst så är det olika i olika delar av världen, och en "rest" från att vi varit anpassade till klimat. Samt att människor med mer pigment (mörkhåriga/mörkhyade) också har mörkt kroppshår och det syns mer. Samt ofta MER kroppshår för att de har mer pigment...

• Anonym (nja...)
    Anonym (L) skrev 2022-10-27 11:39:11 följande:

Men är du allvarlig...? 

Främst så är det olika i olika delar av världen, och en "rest" från att vi varit anpassade till klimat. Samt att människor med mer pigment (mörkhåriga/mörkhyade) också har mörkt kroppshår och det syns mer. Samt ofta MER kroppshår för att de har mer pigment...

Nope. Afrikanska kvinnor och östasiatiska kvinnor har betydligt mer pigment än vita kvinnor och arabiska kvinnor, men ändå mycket mindre kroppshår. Det handlar kanske om klimatet också. Jag har personligen inte sett någon afrikansk kvinna eller man som har mycket hår på armar, ben osv. Ofta glest skägg också på männen. 
  • Anonym (såärdet)

För att vi är olika raser vad pk-folk än säger. 

• Anonym (Japp)
    Vita kvinnor kan ju ha hela ansiktet fullt med hår som syns i solskenet som en päls. 

Japp, där har du mig! Har ganska mycket hår på armarna och även i ryggslutet.
  • AndreaBD
    Anonym (Dr Mugg) skrev 2022-10-27 11:11:25 följande:

Därför de har mer testosteron i kroppen 

Nej. Testosteron kan vara en anledning, men det finns andra anledningar. T.ex. ärftlighet. Det är inte så vanligt att testosteron är orsaken. Och då går det ju att behandla.  
  • flygrl
    Anonym (nja...) skrev 2022-10-27 11:30:12 följande:

Eeehh...vita kvinnor har också mycket kroppshår. Det är bara det att det inte syns lika väl som om man har ljus hy och svarta hårstrån. 

De som saknar kroppshår i stor utsträckning är afrikaner och östasiater. 

Visst är det skillnader hur människor ser ut i olika delar av världen och i Mellanöstern har många både män och kvinnor rätt mycket kroppsbehåring. Vita från Sydeuropa verkar ha mer kroppsbehåring än blonda nordbor där den ofta tycks  va lite fjunigare och inte är lika iögonfallande pga ljust hår mot ljus hy. Vita omfattar ju inte bara blonda blåögda.

Östasiater har som du skriver ofta väldigt lite kroppshår men att samma skulle gälla för oss svarta håller jag inte med om. Självklart finns det individuella skillnader men jag skulle nog säga jag själv och andra i min familj har typ medium kroppsbehåring. Jag har hårväxt på både armar och ben, under armarna och down south (fast det mesta både här och där rakas bort).

Det va nån tråd tidigare där det skrevs att svarta skulle ha väldigt långt hår på tårna av alla ställen och så är det inte för mig iaf.

• Anonym (Syns)
    Anonym (L) skrev 2022-10-27 11:39:11 följande:

Men är du allvarlig...? 

t (mörkhåriga/ också har mörkt kroppshår och det syns mer. 

Ja det syns mer helt enkelt. 
  • Anonym (Maria)

Ja, det är konstigt varför ska vissa ha mer andra mindre? Måste ju vara någon nytta med det, och om det är nytta med det, varför har inte alla så?

Jag har enstaka mörka hår på vissa ställen på kroppen. Vad ska det vara bra för?

• Anonym (Mörkt hår+ljus hy)

För att de är nästan lika ljusa i hyn som svenskar och svart hår syns tydligt mot ljus hy.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Mörkt hår+ljus hy) skrev 2023-02-15 01:58:07 följande:

För att de är nästan lika ljusa i hyn som svenskar och svart hår syns tydligt mot ljus hy.

Blonda svenskar exempelvis har inte såna långa grova hår som inte syns för att de är ljusa.
  • Anonym (Synligt)

Det syns mycket tydligare helt enkelt än ljust hår. Det syns även på ljushåriga personer under ljusa sommardagar

• Anonym (J)

För att mängden kroppshår är ärftligt och därför olika omfattande i olika befolkningsgrupper. 

Svar på tråden Mellanöstern kvinnor ofta mycket kroppshår! Varför?