Inlägg från: Anonym (Uppskov) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Uppskov)

Tre dagar efter lön och jag har 307kr kvar

Jag hade bekanta för många år sen med räkningar på 21000 en månad och 14000 ut. Det hade tillfälligt kört ihop sig och de var helt förtvivlade. Vi satt en hel kväll och pusslade med alla siffror och en av utvägarna var just som andra föreslagit här att be om uppskov med vissa räkningar. Har man alltid betalat i tid innan brukar de inte vara knussliga. Att spara på el är liksom inget som hjälper ts nu akut. Det kan hjälpa nästa månad även om skillnaden när man bor i lägenhet inte blir så stor som vissa tycks tro. 

• Anonym (Uppskov)
    elin1989 skrev 2022-10-30 16:34:31 följande:
    Du kan inte lägga 1200 på en overall och vinterskor när du inte har pengar till mat. Då får man köpa begagnat.
    Precis. Vi köper enbart begagnat. Det sparar man enorma mängder pengar på.
  • Anonym (Uppskov)
    elin1989 skrev 2022-10-30 20:35:07 följande:
    Ja alltså antingen driver TS med oss eller så är något allvarligt fel. Jag fattar att det är hemskt att ha dåligt med pengar, men något är ju väldigt fel om man väljer att köpa nya overaller för den summan när man inte kan ge sina barn mat. 
    Kanske aldrig tänkt tanken att köpa secondhand? Tycker det känns sunkigt? Aldrig behövt innan? Anser sig "för fin" för det? Ja, jag vet inte. Vi köper allt som bara går på loppis. Och det var knökafullt i butiken igår när vi var där så det verkar som fler och fler anser det som ett bra alternativ. För många är det numer enda alternativet. För ts borde det definitivt vara det framöver.
Svar på tråden Tre dagar efter lön och jag har 307kr kvar