me33 skrev 2022-10-31 09:53:56 följande:
Armbåga när du går med de bakom dig, något som jag har gjort.
Anonym (Japp) skrev 2022-10-31 10:08:12 följande:
Så brukar jag också göra, men ibland blir man knuffad. En gång bara brast det för mig och jag skrek åt killen att jag inte ville att han skulle tränga sig med mig och skule ge ** i att knuffas. Då stirrade alla på mig som om jag var galen, en tjej släppte igenom killen. Han tackade henne och tittade på mig och såg jätterädd ut. Han var ca 25 år och lång, jag är 50 år, kort vanlig kvinna...efter det försöker jag hålla mig lugn.
Jag vill inte armbåga. Det brast för mig också en gång. Efter det har jag i möjligaste mån undvikit självscanning men en del butiker har bara det har jag märkt. Det är väl också därför ungdomar hänger där.
Jag får be personal att vara med eller välja en annan butik. Kommer inte att gå tillbaka till de två butiker där det hände då det i den första finns flera andra matbutiker att välja på (där jag bor) och i det andra fallet är det ett skäl att inte vilja flytta till orten i fråga, att de inte kan bekosta kassapersonal.
Mrs Moneybags skrev 2022-10-31 10:02:05 följande:
Har aldrig varit med om det, men jag är rätt så rak och tydlig, så jag skulle bara stanna till och omöjliggöra att någon gick efter mig. Så har jag gjort i spärren i tunnelbanan. Gå lagom långsamt så hinner de helt enkelt inte igenom bakom dig.
Skönt för dig att ha hittat ett sätt. Det har inte hänt i spärren på många år, men just i butik, och jag var inte beredd den första gången. Den andra gången såg jag vad som var på väg att hända och var nyfiken på hur utbrett det ärm