• Anonym (Promenad)

Hur många steg på 30min promenad?

På ett ungefär, på en ganska rask promenad utan att man går superfort, men inget strosande. Hyfsat bestämda lite halvraska steg. 

Vad går man då ungefär på 30min?

• Svar på tråden Hur många steg på 30min promenad?
  • Anonym (Öhh)

Du får väl gå - kolla stegen och tiden helt enkelt.
    Jag kan gå 2 000 och min gumma som är pygme med taxben har 3 500 typ.
    Ju fortare vi går desto fler steg får hon gentemot mig.

• Anonym (3)

På 30 min går jag ca 3 km och enligt min stegmätare motsvarar det för mig ca 5000 steg. Är 162 cm. 

• Anonym (Promenad)
    Anonym (3) skrev 2022-10-31 18:52:28 följande:

På 30 min går jag ca 3 km och enligt min stegmätare motsvarar det för mig ca 5000 steg. Är 162 cm. 

Tack, sådana svar jag ville ha.

Förstår såklart att de olika så tänkte göra en ungefärlig uppskattning grundad på andras erfarenhet.
  • cosinus

Drygt 3500 kanske? 

vi har haft stegtävlingar på jobbet några gånger och 1 timme räcker inte alls för att gå ihop 10000 steg men jag behöver inte fullt 1,5 timme heller?

1.66 cm lång. 

• Citronella

Jag går ca 1000 steg på 10 minuter när jag går i vanlig promenadtakt. Det skulle alltså bli ca 3000 steg för mig. Min erfarenhet är att det kan vara individuellt jag har en kompis som jag ofta går med om jag tar många fler steg än henne fast vi går lika långt, vi har testat att byta stegräknare men det blir samma resultat ändå. 

• matben

jag går 130 steg i minuten, så 3900 på en halvtimme ca. är man, 172 cm. Går med ganska rask fart. 

• Anonym (51)

Jag snittar på ganska exakt 3 000 steg/30 min. Är kvinna, 1,65 lång, 51 år.

Blir nyfiken på varför du undrar/vad du ska ha detta till? Glad

• Spucks

Ett tag hade jag stegräknare. Jag brukade gå på en timmes promenader, ungefär 6km (eller kanske knappt mindre) och det var då ungefär 7000-7500 steg. Alltså runt 3500 per halva timmen.

Svar på tråden Hur många steg på 30min promenad?