• Anonym (Osäker)

Hjärtan mellan ex

Tycker ni det är ok att man hjärtar inlägg  eller skickar hjärtan på sms till ett ex?
    Eller påminner om gamla minnen man har tillsammans? Minns du?.? Osv. 

Min kille gör så med sina barns mamma. Jag förstår inte det. Jag skulle aldrig göra det. Han vill inte förstå mig o jag förstår inte varför man gör så. Det har varit slut i flera år o han bedyrar att det är mig han vill va med. Vad tänker ni? 

• Svar på tråden Hjärtan mellan ex
  • Anonym (Va?)

För mig är det här väldigt främmande. Min kille skickar rosor  till sina barns mamma på mors dag. Dom har en jättefin relation och kan ibland prata med varandra en timme i sträck. 

Även jag skickar hjärtan och sånt till mitt ex. Hans föräldrar dog båda nyligen i cancer och nu verkar även hans bror stryka med i samma sjukdom. Självklart skickar jag hjärtan till honom. 

Jag älskar min kille och kan inte tänka mig någon annan man. 

• RockF

Jag tycker som du att det är konstigt beteende. Förmodligen har han inte kommit över henne än.

Har han andra beteenden som är konstiga gällande relationer? Har han andra gränser än "vanligt" folk?

• Anonym (Håller med)

Ja det är fel. Min man skulle aldrig i hel det skicka hjärtan till sitt x och inte jag till mitt. Håller helt med dig. 

Sen kan det kanske vara så för vissa att ett hjärta inte är av den betydelsen som för en själv, och därför dom med din kille skickar han till sitt x.

Men att påminna om gamla minnen?ja det är fel fel fel. Fast vissa pratar ju om sina x jämt  o ständigt även om de är i ett förhållande Kräks

• Anonym (Sanna)

absolut inte okej enligt mig iallafall. Respektlöst mot dig 

• Anonym (H)

Inget konstigt enligt mig. Jag skickar hjärtan till alla jag tycker om på sms, kompisar osv. Är man osäker på sin relation kan jag förstå om det är jobbigt, inte annars

• Tecum

Att skicka hjärtan är väl ett sätt att visa att man bryr sig eller uppskattar något hen gjort eller skrivit, inte att  man är kär i någon? Jag får hjärtan ibland av vänner och jag drar inga stora växlar på det.

• FilippaFL
    Tecum skrev 2022-10-31 20:43:36 följande:
    Att skicka hjärtan är väl ett sätt att visa att man bryr sig eller uppskattar något hen gjort eller skrivit, inte att  man är kär i någon? Jag får hjärtan ibland av vänner och jag drar inga stora växlar på det.
    Håller med. Jag både skickar och får hjärtan från människor jag tycker om. Ingen big deal.
  • RockF

Jag tycker också det är ok att skicka hjärtan, men skulle inte skicka det till min exfru och inte heller skriva om gamla minnen på ett sentimentalt sätt med hjärtan.
  • Anonym (A)
    Håller med
  • Dexter dot com
    Anonym (Osäker) skrev 2022-10-31 19:33:01 följande:
    Hjärtan mellan ex

Tycker ni det är ok att man hjärtar inlägg  eller skickar hjärtan på sms till ett ex?

Min kille gör så med sina barns mamma. Jag förstår inte det. Jag skulle aldrig göra det. Han vill inte förstå mig o jag förstår inte varför man gör så. Det har varit slut i flera år o han bedyrar att det är mig han vill va med. Vad tänker ni? 

Dom har ju förmodligen haft många fina år tillsammans, har valt att skaffa barn ihop och är nog goda vänner. Jag tycker det är moget att kunna fortsätta vara vänner trots att man valt att inte leva ihop. Att prata minnen och bry sig om sina vänner är helt normalt. Att prata minnen i timmar när du är med är ju onödigt men dom har ju ett långt förflutet tillsammans.
    Stör du dig på att han pratar minnen med sina andra vänner eller när han skickar gulliga meddelanden till andra?
  • Anonym (han)
    Anonym (Osäker) skrev 2022-10-31 19:33:01 följande:
    Hjärtan mellan ex

Han är nog mer känslomässigt engagerad i henne än han vill låta påskina inför dig.

Var det exet som gjorde skut? I så fall ville han nog egentligen vara med henne men har dig för att slippa vara ensam. Om det var han som lämnade så ångrar han sig och så snart exet vill försöka igen så är det sayonara till dig. 
  • Anonym (en svartvit värld)

Det tycks vara så att det bara finns en typ av relation man kan ha till sitt ex.
    Så om min relation är på ett sätt så MÅSTE alla andra ha samma typ av relation, annars är något trasigt eller konstigt.

Jag tycker inte det är något konstigt alls om man undviker kontakt med sitt ex, eller om man har minsta möjliga. Kanske pratar man bara praktiskt runt barnen, planering etc. Förutom det är det helt tyst.
    Kanske tycker man båda ganska illa om varandra av olika anledningar, det är inte heller konstigt. Så kan det vara i vissa relationer.

I andra relationer så har man kanske levt ett långt liv tillsammans, blivit nära med varandras familjer och har gemensamma vänner. Man skildes åt av olika anledningar men det är inte så dramatiskt.
    Man har nya relationer men kan fungera fortsatt som vänner, kanske även med sina nya partners. Detta är också helt ok och inte helt unikt. 
    Har man fortfarande en vänskapsrelation med sitt ex är det väl naturligt att man hanterar den som andra vänskapsrelationer. Man stöttar varandra när en förälder blir sjuk, skickar omtanke och (vänskaplig) kärlek.

För er som ser världen som svart eller vit kan detta vara något att fundera över. Nej, det 'måste' inte vara så att man inte kommit över exet (till exempel). Relationer till ex kan se olika ut beroende på hur man levt och varför man gick isär.

• Anonym (Sanna)

Tycker vissa svar här är rätt udda. Givetvis kan man skicka hjärtan till vänner. Skickar man däremot hjärtan till en gammal kärlek så kan det ha fler betydelser, då man faktiskt har älskat den människan. Dock behöver man inte vara ovänner och hata varann.

Varför skicka hjärtan till alla ens kontakter. Finns väl något som innebär att vara neutral

Svar på tråden Hjärtan mellan ex