• Vesterly

Vi som önskar bli gravida i vinter!

Hakar på den här tråden ☺️ Så kul att följa varandra. 

Min sambo är äntligen (!) redo att försöka skaffa barn efter fem år ihop. Det blir vårt första barn och jag har aldrig varit gravid förut, så det känns väldigt nytt och spännande må jag erkänna. 

Tidigare har jag haft natural cycles som preventivmedel sedan maj-22 och det har funkat bra för oss. Nu är planen att använda natural cycles för att planera en graviditet istället. Använder mig även av ÄL-tester. 

Vi lyckades faktiskt pricka av ägglossningen den här cykeln och jag är nu på ÄL+8. 

Förhoppningsvis får vi en massa plus i den här tråden! ✊🏻 

• Vesterly
    Sucken skrev 2022-11-16 08:10:24 följande:
    Kul att du hakar på. 😊 Åå, va spännande att du snart har bim! Kommer du ta test i förväg eller väntar du till efter förmodad mens? 😊 

Själv går det fortfarande segt. Snart inne på fjärde månaden efter avslutat p-piller och ingen ägglossning. 😅 Den som väntar på nått gott....
    Jag ska nog ta ett test så fort Budbee kommer med min leverans från Apotea. De slarvade bort mitt paket i fredags, vilket kanske på ett sätt är "bra" eftersom att jag därmed håller mig borta från att testa alldeles för tidigt 😂 Tror inte jag kommer kunna hålla mig från att testa så fort paketet kommer. 

Åh, hoppas den kommer igång snart! Det är frustrerande när man bara går runt och väntar på att cykeln och ÄL ska återställas igen. 🙈 Min första cykel efter 10 år med hormonella preventivmedel var 45 dagar lång, höll på att bli knäpp.
  • Vesterly

Önskarsyskon2023: Jag är verkligen ingen expert på ÄL-test, men jag fick också en stegring kring ÄL och jag fick dessutom bäst utslag på kvällen jämfört med morgonen. Redan dagen efter så vart strecket ljusare igen. Så jag antar att man får stegring på testerna tills man får ett positivt ÄL-test? 😅

• Vesterly

Jag fick hem mitt paket med gravtest idag och både rfsu testa ofta och Clearblue digital (med veckoindikator) säger negativt. När jag bröt upp testet på clearblue för att ta bort batterierna (är en sådan som är rädd för att papperskorgen ska börja brinna, haha), så såg jag tre streck inuti. Ett starkt streck för kontroll samt två svaga streck varav ett streck var på samma sticka. (Det är två stickor inuti)

Så var det inte på ett likadant test jag tog för några månader sedan, då var allt blankt förutom på kontroll strecket. Efter en hel del tid på google och youtube så verkar det som att jag antingen testat för tidigt (är på bim-4) och därmed har sensorn inte kunnat fånga upp att jag plussat svagt, eller så är det så att alla test har dessa svaga streck. Högst oklart! Återkommer om några dagar med nytt testresultat. 🙈❤️

• Vesterly

Bild på det jag menar, det här är inom tiden man ska titta på testet. Vad tror ni? Kan det vara ett svagt plus ändå? 🙈 Är så förhoppningsfull 
Svar på tråden Vi som önskar bli gravida i vinter!