• Anonym (Queen of Petty)

Bästa icke-straffbara sättet att jävlas med grannarna?

Nu får de för helvete ha anmält oss ostraffat för sista gången! Vi har alltid varit trevliga, men nu får det räcka med det.

Deras hus är precis framför vårt, med vägen emellan. Vi tänker tex anskrämlig blinkande juldekor som får sitta uppe året runt, men vad mer kan man göra för att göra livet surt för dem, men som vi inte kan straffas för?

• Svar på tråden Bästa icke-straffbara sättet att jävlas med grannarna?
  • Anonym (Fundersam)

Första funderingen: har de anmält er för idiotsaker som bara läggs ner eller handlar det om saker där ni faktiskt bryter mot reglerna?

Andra funderingen: dags att visa vem som är mogen istället för att jävlas och spä på deras anmälningsvilja?

• Anonym (Granntjejen)

Nej. Ni ser över vad ni vill ha ut av ett boende och hur ni själva kan bidra till det. Fram till att ni hittat nytt boende har ni julgransbelysning. Ska länka till en tråd som kan inspirera. 

Anonym (Fundersam) skrev 2022-11-03 16:10:06 följande:

Första funderingen: har de anmält er för idiotsaker som bara läggs ner eller handlar det om saker där ni faktiskt bryter mot reglerna?

Andra funderingen: dags att visa vem som är mogen istället för att jävlas och spä på deras anmälningsvilja?

De hatar att vårt hus tog deras utsikt och gör det för att jävlas. Jag har varit vänlig och mogen hela tiden, men efter att ha fått hantera massa skit på grund av dem är jag less på det nu.

Hade vi kunnat hade vi flyttat, men det går inte just nu.

• Anonym (Granntjejen)
    Anonym (Queen of Petty) skrev 2022-11-03 16:16:23 följande:

De hatar att vårt hus tog deras utsikt och gör det för att jävlas. Jag har varit vänlig och mogen hela tiden, men efter att ha fått hantera massa skit på grund av dem är jag less på det nu.

Ni vill bo med utsikt. Ni har det redan. Det finns en uppsjö av alternativ. Låt grannarna bråka med de stackare som i god tro köper huset av er. Och vad gött att kasta elsubventionen i ansiktet på grannarna i vinter! 
  • Anonym (Granntjejen)
    Anonym (Queen of Petty) skrev 2022-11-03 16:17:27 följande:

Hade vi kunnat hade vi flyttat, men det går inte just nu.

Okej, vad synd. Men försök att fokusera på ert eget. Förstår att det är jobbigt dock. :/
  • Anonym (A)

Vad har grannen anmält er till och för vad? 

Anonym (A) skrev 2022-11-03 17:47:16 följande:

Vad har grannen anmält er till och för vad? 

Med risk för igenkänning (om de hänger här), vill jag inte gå in på det.

• Anonym (Fundersam)

För att återgå till din trådstart: det finns många saker man kan göra för att retas MEN om de kommer på att ni gör detta medvetet så är det inte "icke straffbart" längre. Med andra ord, det går inte att göra detta riskfritt.

Svar på tråden Bästa icke-straffbara sättet att jävlas med grannarna?