• Anonym (Nja)

Ägglossning utan att det syns på vul?

Var i cykeln var du då? Kollade läkaren inte slemhinnan? Hur stora var äggblåsorna? De ska väl vara runt 20mm innan de släpper. Det låter konstigt om inte läkaren sett var i cykeln du var.

• Anonym (Nja)
    Hopphej skrev 2022-11-04 14:29:43 följande:
    Tack för svar. Ja prover tog jag för en vecka sedan, så läkaren räknade nog ut att förmodad ägglossning hade skett dess för innan. 
    Får se hur det gått om några veckor när jag ska dit och få provsvar, är bara intressant att höra om erfarenheter från andra
    Man tar ju flera prover under hela cykeln om man ska titta på hormonerna. Var det en vecka före ditt VUL så var det nog på cykeldag 3?
  • Anonym (Nja)
    Hopphej skrev 2022-11-04 15:48:58 följande:
    Nä, proverna togs 1,5 vecka efter vul,(läkarbesöket) eftersom jag fick specifikt datum så måste det ju berott på att läkaren räknade antal dagar efter förmodad ägglossning vid Provtagning. Har ett inbokat besök om några veckor men kan kanske själv se svaren om ett tag men vet ej helt säkert ännu. 
    Bara så jobbigt att jag inte ha fått igång ägglossningen 10 mån efter uttag av spiralen, börjar ju fundera vad det beror på, om det bara har meed ålder att göra eller vad det kan bero på. Kan vi överhuvudtaget få ett till barn eller stannade vår lott vi två underverk
    Ah ok. Så ÄL kanske dag 13 och proverna en vecka efter det då....

Det kan kanske ta tid om man använt hormonpreparat? Hur gammal är du?
Svar på tråden Ägglossning utan att det syns på vul?