• Xlr8

Hjälp mig att sätta undan pengar så att jag kan få bostadstillägg.

Lite off topic men varför i hela friden har du som ej på ett isk å investerade. Om hur många år ska pengarna används?
    Hur mkt är det? Värt att trolla över dom till skatteparadis?
    Knyt dom i ett företag? Du har rätt att låna ut pengar samt ta ränta på dom.

• Xlr8
    Friger skrev 2022-11-05 19:25:11 följande:
    Om TS är till att avlida själv är ett anonymt nummer-konto på hejsan-hoppsan-öarna inte det bästa.

Kapitalförsäkring är typ som ISK. Men ändå inte. Men absolut, lägga in pengarna i någon fond vore inte fel. Välj någon typ Avanza Zero eller något liknande om du inte behärskar fonder/aktier.
    Jo det är nog att föredra om det går att göra så. Onödigt att göra vita pengar svarta. Gör att sen behöva tvätta dom. 
    Enda fördelen är att om hon nu är sjukskriven och kanske har lite ork att jobba hemifrån samt att det är en större summa kan hon med olika företag undgå att betala en massa skatt på olika saker. Väldigt lukrativt och det syns ingen stans att hon orkar jobba lite hemifrån.

Säkerheten om hon avlider med pengar i skatteparadis är inte sämre än kapitalförsäkring om man ser till att det blir så. 
Svar på tråden Hjälp mig att sätta undan pengar så att jag kan få bostadstillägg.