• Sun 6 Nov 2022 14:32
    5515 visningar
    31 svar
    31
    5515

    orolig tjej

    hej jag och min kille hade en diskussion hur det skulle vara om vi skaffade barn. han nämner då att han skulle iallafall gå ut träffa vänner och dricka 3 gånger i månaden vilket jag tycker låter mycket om man har en tjej som ligger hemma gravid. jag själv blir rädd för sånna svar känns inte alls stabilt och som att hans "festliv" är så viktigt för honom. han är alltså 36 år.

  • Svar på tråden orolig tjej
  • Sun 6 Nov 2022 15:35
    #1
    -1 +1

    3 gånger i månaden är ju inte mycket. Livet stannar ju inte upp för man blir gravida. Och vad menar du med en flickvän som ligger hemma o är gravid? Du behöver ju inte ligga hemma? Hitta på saker du också.

  • Magica­l
    Sun 6 Nov 2022 15:38
    #2

    Hur lever ni nu? Det är väl en fingervisning om han festar flera gånger i månaden nu och du vet om det, och han är tydlig med att han vill fortsätta med det sen. 
    Det handlar inte om antalet gånger utan om attityden runt tex festande, och också attityden att det kanske är mammans ansvar att alltid ta hand om barnet så att han kan gå ut och festa. Är det så han menar?

    Just graviditeten är bara en del, tiden 18 år framåt med barn är liksom det viktigaste. 
    Ni ska nog ta ett mer ordentligt snack om hur ni ser er framtid. 

  • Sun 6 Nov 2022 15:42
    #3
    +1

    Låter mycket även utan barn.

    Hur ofta är han ute idag?

  • Sun 6 Nov 2022 15:43
    #4

    Hur många gånger i månaden tycker han du ska gå ut och dricka när barnet är fött? 

  • Sun 6 Nov 2022 15:45
    #5
    Friger skrev 2022-11-06 15:42:57 följande:

    Låter mycket även utan barn.

    Hur ofta är han ute idag?


    Att gå ut tre gånger I månade, är det mycket?
  • Sun 6 Nov 2022 15:46
    #6

    Dvs... För min del var det inga problem vad sambon gjorde när jag var gravid, mer än att han pga mina krämpor fick ta mer med hem och hundar. 

    Jag känner nog ingen med små barn som är ute och festar 3 gånger per månad. Det hade väl förvisso gått (förutsatt att han inte är bakfull eller sover bort hela dagen efter) men prioriteringarna brukar väl ändras. Jag hade lagt vikt framförallt på synen på barn/föräldraskap och jämställdheten. 

  • Sun 6 Nov 2022 15:48
    #7
    mammatill6 skrev 2022-11-06 15:45:13 följande:
    Att gå ut tre gånger I månade, är det mycket?
    Jag tycker det.... Särskilt om det sker över lång tid.

    Dricks det mer där emellan så blir det ju direkt ohälsosamt. Är min mening.

    Vad tycker du då?
  • Kockob­ello
    Sun 6 Nov 2022 15:51
    #8
    +1
    mammatill6 skrev 2022-11-06 15:45:13 följande:
    Att gå ut tre gånger I månade, är det mycket?
    Det är väldigt mycket om man ska ta ansvar som förälder.
  • Sun 6 Nov 2022 15:51
    #9
    Friger skrev 2022-11-06 15:48:18 följande:
    Jag tycker det.... Särskilt om det sker över lång tid.

    Dricks det mer där emellan så blir det ju direkt ohälsosamt. Är min mening.

    Vad tycker du då?
    Att som vuxen gå ut 3 gånger i Månaden är inte mycket. Är det mängder alkohol det handlar om så säger ts inget om det Många vixna dricker varje helg hemma. Är väl lika skadligt. A
  • Kockob­ello
    Sun 6 Nov 2022 15:51
    #10

    Skaffa inga barn vad ni än gör.

Svar på tråden orolig tjej