Så less på att behöva räcka till för alla
Vi har tre barn, som jag alltid fått ta huvudansvaret för. Det var okej när barnen var små, även om jag alltid tyckt det varit orättvist att han inre tagit större ansvar än han själv vill och han har fortfarande en skev bild och förminskar det jag gjort för familjen. Barnen har diagnoser och sjukdomar som gjorde/gör att de kräver en del.
Jag var hemma på heltid med dem till de började skolan och hemskolade även första halvåret av pandemin.
Hur som helst, nu kämpar jag för att få en egen inkomst. Vi är överens om att jag ska satsa på mitt eget företag, då det ger oss mest frihet. Han driver också sitt eget kan jag tillägga.
Däremot så vägrar han acceptera att han faktiskt behöver hjälpa till om jag ska få mitt att fungera. Han tycker att jag får fixa ett schema runt barnens tider, så jag ännu kan lämna, hämta, hjälpa med läxor etc. Alltså är den enda vars ansvar ökat mitt.
Vad jag än gör så är det inte bra nog. Han säger att vi kan anlita städhjälp och nanny när jag tjänar bra, men när är det och hur kommer jag dit om jag samtidigt är ensam med allt annat?
Tydligen är jag ansvarslös enligt släktingar, som på sistone börjat låta dem gå själv till och från skolan. Istället för att försvara mig, var det första min man sa mig "så du får se till att följa med dem". Jag, jag, jag... Alltid jag som ska räcka till alla.