• Anonym (Anonym)

    Misstänker att barnets pappa använder narkotika

    Hej som rubriken lyder har jag misstankar om att barnets pappa använder narkotika.

    Socialen har fått in en orosanmälan från min mamma där det framkommer att hon är orolig för mig och mitt barn, och att misstankar om droger kan finnas i hemmet speciellt hos fadern.
    Jag är ren och använder inga droger. Har inga problem att bevisa det med ex urinprov, blodprov eller vad dom nu skulle vilja ta om dom vill att jag ska bevisa det tt jag inte tar något.
    Men om det nu skulle stämma med att min man använder droger, vilket jag verkligen hoppas på att det inte stämmer. Då lär han få hitta ett annat tak över huvud efter det mötet😠 

    Min fråga är om soc kan ta mitt barn ifrån mig för att pappan skulle använda narkotika om det nu skulle vara så.
    Är så orolig att dom ska ta mitt barn, jag har ju inte gjort något!😭
    // övertänkande och orolig mamma


     

  • Svar på tråden Misstänker att barnets pappa använder narkotika
  • Anonym (Ut)

    Om han knarkar och det går bevisa och du inte omg hystar ut honom kan de absolut ta barnet. Du skriver att du själv haft misstankar så uppenbart finns det fog för anmälan.

  • Anonym (Anonym)

    Vad skulle jag kunna göra för att bevisa att jag kastar ut honom och att han inte är välkommen hem? Om det nu skulle stämma vet jag inte vad jag tar mig till men att mannen ska ut är helt solklart för mig! Är sjukt orolig över att dom skulle ta mitt barn, gör allt för min son!

  • Kockobello

    Om du slänger ut honom och om du själv inte knarkar kan de inte göra någonting.

  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-11-07 14:15:07 följande:

    Vad skulle jag kunna göra för att bevisa att jag kastar ut honom och att han inte är välkommen hem? Om det nu skulle stämma vet jag inte vad jag tar mig till men att mannen ska ut är helt solklart för mig! Är sjukt orolig över att dom skulle ta mitt barn, gör allt för min son!


    Ta det lugnt. 
    För det första beror det på vad han tar. Röker han på någon enstaka gång eller är han heroinist?
    Uppenbarligen inte alternativ två, för det hade du märkt.

    Är det alternativ ett så erbjuds han hjälp och stöttning, och det erbjuds du också.

    Barn slits inte ur sina hem bara sådär, vägrar mannen hjälp och du lämnar honom så har du inget att oroa dig för angående omhändertagande. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Anonym) skrev 2022-11-07 14:15:07 följande:

    Vad skulle jag kunna göra för att bevisa att jag kastar ut honom och att han inte är välkommen hem? Om det nu skulle stämma vet jag inte vad jag tar mig till men att mannen ska ut är helt solklart för mig! Är sjukt orolig över att dom skulle ta mitt barn, gör allt för min son!


    Vad menar du med misstankar om droger kan finnas i hemmet speciellt hos fadern? Om ni bor tillsammans, menar du i hans rum, hans lådor, eller var?
  • Anonym (Anonym)

    Tack erfaren det lugnar ju att veta iaf. Vet ju inte om han tar något men han har beter sig konstigt på sista tiden, nä inget i klass med heroin eller liknande de hade märkts direkt.

    Om han nu tar något så hoppas jag han väljer att få hjälp och inte väljer att fortsätta.

  • Anonym (Anonym)

    Tow2mater soc sa det idag när jag ringde och frågade vad orosanmälan var om att den som anmälde hade utryckt oro speciellt för att fadern skulle använda narkotika.

  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-11-07 16:54:16 följande:

    Tack erfaren det lugnar ju att veta iaf. Vet ju inte om han tar något men han har beter sig konstigt på sista tiden, nä inget i klass med heroin eller liknande de hade märkts direkt.

    Om han nu tar något så hoppas jag han väljer att få hjälp och inte väljer att fortsätta.


    Om han tar något, och vill ha sin familj intakt så har han inget val.
    Fortsätter han så får han göra det ensam, utan er.

    Det finns inga fler alternativ.

    Jag hoppas att anmälan inte stämmer oavsett, märkligt av din mamma att anmäla bara så där utan att prata med dig innan.
    Har du frågat henne om det?
  • Anonym (Anonym)

    Erfaren, Ja precis därför jag hoppas på att han tar hjälpen isf och väljer sin familj.

    Varför min mamma anmält är en helt annan historia i sig och att hon skulle göra en orosanmälan kom ?oväntat?.


    Min mamma är rent av en psykopat och har behandlat mig väldigt fel i flera år. Valde tillslut att säga upp kontakten med henne då jag inte mår bra av hennes umgänge och inte vill ha det runt min son. 
    Hon har gjort allt för att få tag på mig sen jag sa upp kontakten. Hon skrev till min pappa och försökte vända min man emot alla och få min pappa att tro att min man skulle manipulerat mig till att inte vilja vara med henne etc. Även mer som har hänt som jag inte orkar gå in på men har fått polisanmäla henne och ansökt om kontaktförbud.
    Och nu det här med min man också kanske bara är mycket för honom också därför han beter sig annorlunda ibland eller så har han fått återfall. Men jag hoppas på det första och inte att han fått ett återfall. 

    Försökte få en lång historia kort och försåtlig, hoppas jag lyckades med det någorlunda. 

  • Anonym (spam)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-11-07 19:37:59 följande:

    Erfaren, Ja precis därför jag hoppas på att han tar hjälpen isf och väljer sin familj.

    Varför min mamma anmält är en helt annan historia i sig och att hon skulle göra en orosanmälan kom ?oväntat?.


    Min mamma är rent av en psykopat och har behandlat mig väldigt fel i flera år. Valde tillslut att säga upp kontakten med henne då jag inte mår bra av hennes umgänge och inte vill ha det runt min son. 
    Hon har gjort allt för att få tag på mig sen jag sa upp kontakten. Hon skrev till min pappa och försökte vända min man emot alla och få min pappa att tro att min man skulle manipulerat mig till att inte vilja vara med henne etc. Även mer som har hänt som jag inte orkar gå in på men har fått polisanmäla henne och ansökt om kontaktförbud.
    Och nu det här med min man också kanske bara är mycket för honom också därför han beter sig annorlunda ibland eller så har han fått återfall. Men jag hoppas på det första och inte att han fått ett återfall. 

    Försökte få en lång historia kort och försåtlig, hoppas jag lyckades med det någorlunda. 


    Men han har alltså använt narkotika tidigare?
  • Anonym (EM)

    Du kan köpa drogtest på internet apoteket. Be han kissa i en mugg Så får du svar

Svar på tråden Misstänker att barnets pappa använder narkotika