Stark social ångest och arbetslös
Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Har varit arbetslös ganska länge, både på grund av trauma och social ångest. Jag har varit väldigt isolerad. Nu har jag blivit tvingad att gå en meningslös, flummig kurs från arbetsförmedlingen. Sjukanmälde mig flera gånger för kände att jag aldrig skulle klara av det. Men fick då hot från arbetsförmedlingen att jag måste delta, annars blir jag av med ersättningen. Jag har tänkt att då får det bli så för jag klarar inte det här. Tänkte ändå att jag ger det en chans. Jag gick dit och man skulle lyssna på en föreläsning. Att bara vara där var väldigt jobbigt för mig och jag var rädd att få en fråga, för ?läraren? ställde frågor till andra. Tänkte ändå att jag kanske kan klara av det här trots allt.Men det blev ännu värre. Man skulle vara i grupper och diskutera kring meningslösa frågor, och sedan antar jag att ?läraren? skulle ställa frågor vad man kommit fram till. Jag fick panik och kände att jag måste därifrån, nu. Så jag gick. Det här är alltså något som är 3dagar(!) i veckan, utöver 1 samtal i veckan ensam med en person. Samt studiebesök på olika plaster. Jag vet inte hur jag ska klara det här?!??! Vill bara hoppa av, men hur ska jag klara mig då? Jag har panik