• Anonym (Frustrerad)

    Så trött och besviken på att dra allt som har med sex att göra själv.

    Så här. Har varit tillsammans med min fru i dryga 20 år. Kan räkna på en hand gångerna hon tagit initiativ till sex under alla år. Hon är rätt så pryd. Har jättesvårt att prata om sex. Kan inte säga tex. Kuk och fitta eller knulla och liknande. Jag har försökt ta upp med henne hur många ggr som helst att det vore trevligt om hon också visade lite intresse någon gång. När jag tar initiativ till sex är hon alltid med på noterna. Blir upphetsad ( hon kan inte säga kåt) kommer alltid av min tunga och även av penetration. Hon brukar ofta suga lite men aldrig till avslut. Man skall väl inte gnälla när man får knulla då man önskar men det hade varit trevligt att inte känna sig så tagen för givet, visa att man är kåt med tydliga inviter som en man förstår. Detta avvaktande beteende gör att jag får allt svårare att motivera mig själv och min lust. Önskar att hon någon gång kunde visa att hon är kåt. Eller att hon spontant kunde ge mig en avsugning. De händer inte om jag inte ber om det och då blir det inte samma sak. Försökt få ur henne om hon har ug drag. Om det är det som gör att hon avvaktar och vill bli tagen eller ?beordrad? och går igång på det så mycket att hon bara går och väntar men får inga vettiga svar. Har frågat henne massor av gånger vad hon önskar och vill att jag skall göra mer av eller mindre av. Får bara till svar att hon skall fundera på det sen blir det aldrig något mer svar. Blir så frustrerad över det här. Sexstrejkar nu. Kommer inte ta initiativ utan väntar ut henne. Får se om det blir något sex innan jul Rynkar på näsan 
    någon som känner igen sig. Kvinnor som är som min fru eller män i samma situation som mig?

  • Svar på tråden Så trött och besviken på att dra allt som har med sex att göra själv.
  • Anonym

    Kvinna som varit gift lika länge.
    Min man har heller aldrig någonsin tagit initiativ till sex
    Han äter sig mätt framför datorn
    Är också less

  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym skrev 2022-11-07 22:18:17 följande:

    Kvinna som varit gift lika länge.
    Min man har heller aldrig någonsin tagit initiativ till sex
    Han äter sig mätt framför datorn
    Är också less


    Ja de är drygt. Man vill ju känna sig åtrådd och önskad. Nu känner man sig bara tjatig och lite som en bov som bara vill knulla när man är sugen själv? inget som driver ens egen lust direkt. Vi har ändå sex ganska ofta men nu känner jag att jag tröttnat. Skall det bli något knullat framöver får frugan bjuda till lite annars runkar jag hellre. Har tagit upp detta så,många ggr. Och varje gång är hon så förstående och lovar att bättra sig men det händer aldrig tyvärr
  • Anonym (Fattar)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2022-11-07 22:05:04 följande:
    Så trött och besviken på att dra allt som har med sex att göra själv.

    Så här. Har varit tillsammans med min fru i dryga 20 år. Kan räkna på en hand gångerna hon tagit initiativ till sex under alla år. Hon är rätt så pryd. Har jättesvårt att prata om sex. Kan inte säga tex. Kuk och fitta eller knulla och liknande. Jag har försökt ta upp med henne hur många ggr som helst att det vore trevligt om hon också visade lite intresse någon gång. När jag tar initiativ till sex är hon alltid med på noterna. Blir upphetsad ( hon kan inte säga kåt) kommer alltid av min tunga och även av penetration. Hon brukar ofta suga lite men aldrig till avslut. Man skall väl inte gnälla när man får knulla då man önskar men det hade varit trevligt att inte känna sig så tagen för givet, visa att man är kåt med tydliga inviter som en man förstår. Detta avvaktande beteende gör att jag får allt svårare att motivera mig själv och min lust. Önskar att hon någon gång kunde visa att hon är kåt. Eller att hon spontant kunde ge mig en avsugning. De händer inte om jag inte ber om det och då blir det inte samma sak. Försökt få ur henne om hon har ug drag. Om det är det som gör att hon avvaktar och vill bli tagen eller ?beordrad? och går igång på det så mycket att hon bara går och väntar men får inga vettiga svar. Har frågat henne massor av gånger vad hon önskar och vill att jag skall göra mer av eller mindre av. Får bara till svar att hon skall fundera på det sen blir det aldrig något mer svar. Blir så frustrerad över det här. Sexstrejkar nu. Kommer inte ta initiativ utan väntar ut henne. Får se om det blir något sex innan jul  // Rynkar på näsan 
    någon som känner igen sig. Kvinnor som är som min fru eller män i samma situation som mig?


    Fattar frustrationen men nånstans har väl du också ett ansvar. Ett ansvar för att stå upp för dig själv. Har det tagit dig 20 år för dig att komma på det här. Fundera på vad som är viktigt för dig. Tala om det för henne. Fixar hon inte det är valet hos dig. Då behöver du välja om du vill fortsätta som det är eller om du ska lämna henne. 


    Hon kommer nog aldrig ändra sig. Möjligtvis med en ny partner men inte med dig. Ni har för fasta och låsta roller som är svårt att bryta. Framförallt när den ene partnern inte vill. Bara att acceptera. 

  • Anonym (Anna)

    Låter väl kanske inte som att sexstrejk är lösningen.

    Fråga om hon inte kan överraska dig med att ta initiativ till sex? Skuldbelägg inte!! Med tanke på hur du beskrivit din fru, att hon har svårt att ens prata om sex så kanske det också hänger ihop med att hon har svårt att ta initiativ. Hon kanske inte vågar av något skäl. Eller så är hon obekväm med att vara en sexuell kvinna med behov.


    I perioder då jag känt mindre lust så har jag inte heller tagit initiativ, men samtidigt så har jag nog inte sagt nej om min man tagit initiativ. När jag känt större lust så har jag tagit initiativ. Så skulle också kunna vara så att hon har mindre sexlust än vad du har och att hon då aldrig hinner ta initiativ innan du gör det.

    Men kan ändå vara knepigt att vänta ut det om du inte vet vad hennes ovilja till initiativ beror på. Risk att ert sexliv blir obefintligt. 

  • Anonym (Man 53 år make)

    Det skulle näst intill på pricken kunna vara jag som som skriver exakt det du berättar om.

    Jag har kännt och upplevt samma sak som du. Ytterst frustrerande.

    Det märkliga efter långt äktenskap med samma situation som du var att av någon anledning började min fru förändras... Hon är fortfarande hämmad att prata och berätta vad hon vill, samt saknar intiativ förmåga fullständigt att förföra. Jag tycker verkligen inte att jag har förändrats i detta avseende men det är så klart svårt att se på sig själv med nyktra ögon. 

    MEN - hon har gått och blivit kåt och kan numer visa att hon verkligen vill och och njuter av sex nä ett det blir av. Initiativförmågan är fortfarande obefintlig, det är jag som ska göra jobbet för att det ska bli nåt, men hon skickar iallafall signaler om att hon vill bli förförd. 
    Och hon njuter mer av sexet numer.

    Jag får ingen förklaring till förändringarna när jag frågar ( hon kan ju inte prata om det) men när tillfällena dyker upp kör jag på och njuter av att hon iallafall blivit duktigare på att njuta själv också.

    Om du lägger ner tror jag ganska säkert att det inte kommer hämta ett endaste dugg från henne. Hon kommer bara att vänta på att du ska ta initiativ - oavsett hur länge du väntar, det är din roll i hennes värld att sköta det!

    Det jag är orolig för är det för min frus del handlar om att klimakteriet står runt hörnet och nu har hon vaknat till av den biologiska klockan. Risken som jag fruktar är att det inte håller i sig så länge och sen försvinner intresset igen. Hoppas innerligt att jag har fel.

  • Anonym (Fattar)
    Anonym (Man 53 år make) skrev 2022-11-07 22:30:10 följande:

    Det skulle näst intill på pricken kunna vara jag som som skriver exakt det du berättar om.

    Jag har kännt och upplevt samma sak som du. Ytterst frustrerande.

    Det märkliga efter långt äktenskap med samma situation som du var att av någon anledning började min fru förändras... Hon är fortfarande hämmad att prata och berätta vad hon vill, samt saknar intiativ förmåga fullständigt att förföra. Jag tycker verkligen inte att jag har förändrats i detta avseende men det är så klart svårt att se på sig själv med nyktra ögon. 

    MEN - hon har gått och blivit kåt och kan numer visa att hon verkligen vill och och njuter av sex nä ett det blir av. Initiativförmågan är fortfarande obefintlig, det är jag som ska göra jobbet för att det ska bli nåt, men hon skickar iallafall signaler om att hon vill bli förförd. 
    Och hon njuter mer av sexet numer.

    Jag får ingen förklaring till förändringarna när jag frågar ( hon kan ju inte prata om det) men när tillfällena dyker upp kör jag på och njuter av att hon iallafall blivit duktigare på att njuta själv också.

    Om du lägger ner tror jag ganska säkert att det inte kommer hämta ett endaste dugg från henne. Hon kommer bara att vänta på att du ska ta initiativ - oavsett hur länge du väntar, det är din roll i hennes värld att sköta det!

    Det jag är orolig för är det för min frus del handlar om att klimakteriet står runt hörnet och nu har hon vaknat till av den biologiska klockan. Risken som jag fruktar är att det inte håller i sig så länge och sen försvinner intresset igen. Hoppas innerligt att jag har fel.


    Om hon desstom börjat köpa nya sexiga underkläder skulle jag börjat undra om det inte ligger någonting annat bakom. Men det är bara jag. 
  • Anonym (Man 53 år make)
    Anonym (Fattar) skrev 2022-11-07 22:44:04 följande:
    Om hon desstom börjat köpa nya sexiga underkläder skulle jag börjat undra om det inte ligger någonting annat bakom. Men det är bara jag. 
    Nu blir det lite kapad tråd, men intressant vinkling - nåt du vill utveckla?

    Och som information:
    Hon var väldigt förtjust i vackra underkläder för 20 - 25 år sedan. Jag njöt då i stora drag av det. Hon vet så klart mycket väl att det är en turn on grej för mig
    Idag är intresset för vackra underkläder obefintligt hos henne.
  • Anonym (Lagom är bäst..)

    Här är läget det motsatta. Dvs alltid hon som tar initiativet till sex. 
    Om jag försöker, så känner hon press (tror jag?) och tappar all ev lust.
    För det mesta så lyckas jag hålla känslorna i styr, men ibland när jag gått länge utan sex och allt är upplagt för att vi skulle kunna ha det, hon kanske antytt att ?kan vi inte komma i säng i tid i kväll?? el. liknande, så klantar jag mig och visar att jag vill ha sex med henne. Då straffas jag med sexstrejk i minst ett dygn. 
    Och nej, hon vill inte prata om ?sånt?..

    När vi väl har sex , varannan vecka ungefär, verkar hon njuta av det. Jag njuter såklart också, även om det är frustrerande att det bara är hon som bestämmer allt inom sexet, när, var, hur och  delvis hur länge vi har sex. 


    Jag förstår att trådstartaren mfl också tycker det är frustrerande, men jag skulle enormt gärna vilja byta med er! Ingen av oss kan ju vara säker på att det inte är husfridssex hon ställer upp på, men jag saknar att kunna känna förväntan och glädjen över att gå och tänka att ikväll ska vi ha skönt sex.. Nu är alla tankar på sex förknippade med frustratio, skam, skuld och sorg.

  • Anonym (Hanen)

    Befinner mig i samma sits som du. Jag har också börjat sexstrejka.
    Tyvärr har jag inga goda råd till dig.

  • Anonym (Annali)

    Ja och jag har stört mig på att min man under 20 år aldrig bokat tandläkartid för barnen, aldrig styr upp barnens ytterkläder med att sälja av och köpa nytt, aldrig tar fram dammsugaren spontant utan att man måste säga till, aldrig går på klassmöten och vet knappt hur schoolsoft funkar. Att jag drar ett lite tyngre lass där som familjens projektledare och det är surt.

    Alla har vi någon i vårt liv som inte tar ledarrollen. I ditt fall sexet, i mitt fall familjelivet. tja vad ska man göra? Man får väl acceptera att man leder på olika områden och att man är olika?

    sen vet jag inte varför man måste använda ord som fitta, knulla och Kuk. Dette inte ord jag förknippar med en kärleksrelation. Har hört de orden allt för ofta som skällsord och i syfte att förnedra mig så svårt då att känna en passion mot dem när man som tjej fått höra ett och annat. Kanske samma för din fru?

  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Annali) skrev 2022-11-08 00:12:08 följande:

    Ja och jag har stört mig på att min man under 20 år aldrig bokat tandläkartid för barnen, aldrig styr upp barnens ytterkläder med att sälja av och köpa nytt, aldrig tar fram dammsugaren spontant utan att man måste säga till, aldrig går på klassmöten och vet knappt hur schoolsoft funkar. Att jag drar ett lite tyngre lass där som familjens projektledare och det är surt.

    Alla har vi någon i vårt liv som inte tar ledarrollen. I ditt fall sexet, i mitt fall familjelivet. tja vad ska man göra? Man får väl acceptera att man leder på olika områden och att man är olika?

    sen vet jag inte varför man måste använda ord som fitta, knulla och Kuk. Dette inte ord jag förknippar med en kärleksrelation. Har hört de orden allt för ofta som skällsord och i syfte att förnedra mig så svårt då att känna en passion mot dem när man som tjej fått höra ett och annat. Kanske samma för din fru?


    Förstår precis vad du menar med att dra det tyngre lasset i hemmet. Det kan jag öppet erkänna att min fru också gör. Jag har ett ganska krävande jobb VD för ett medelstort företag vilket innebär att jag sällan har 40 h veckor. Detta påverkar ju naturligtvis mina möjligheter till insatser hemma. Vi har dock haft bra dialog innan jag tog detta jobb vad det skulle innebära för oss i familjen, att jag skulle resa en del men vi kom fram till att jag skulle tacka ja. Tror min fru är lite stolt att kunna berätta för sina väninnor om mitt jobb. Det har ju också gett oss en helt annan ekonomi som vi naturligtvis delar lika. jag har bra pensionslösning så nu kör vi allt privat sparande till frun som tjänar betydligt mindre än mig så jag försöker kompensera så gott jag kan. Apropå det här med fitta, kuk och knulla. Så,blir jag mer tänd på att använda de orden i sexuella sammanhan än snopp och snippa. Känns lite dagis för mig men vi är olika. Min fru är fantastisk på alla sätt utom just det med intiativ. om jag tar det så är hon alltid med på noterna, blir kåt och kommer alltid flera ggr. Jag älskar att slicka henne och hon blir som ett djur då. Så jag tror inte hon ställer upp för husfridens skull. Men jag saknar bekräftelse. Alla ni som läser detta och tycker att jag gnäller. Sätt er in i tanken att aldrig bli förförd, aldrig få känna att din partner vill ha dig utan är helt likgiltig inför sex om du inte själv tar kommandot. Jag har inga problem med det men det måste hända ibland för att man skall känna sig åtrådd och inte bara vara lat och vänta på att partnern skall ta hand om förjobbet. De dödar min lust långsamt. De blir ibland lite mekaniskt, man tar initiativ trots att man själv inte är kåt utan mest för att det borde vara dags nu för en omgång. Så jävla osexigt. Får tyvärr svårare och svårare att tända till under dessa premisser. Skulle önska en spontan avsugning eller en invit som att hon viskar i mitt öra att jag är sugen, vill att du tar mig ikväll etc. Hon vet att jag är tokig i fina underkläder. Tar aldrig på sig det om jag inte uttryckligen frågar efter det. Eller om vi är ifrån varann så vet hon att jag blir galen om hon skickar filmer och bilder på,sig själv. Hon gör det om jag ber men aldrig annars??.

    hur kan hon inte förstå att jag vill att hon gör sånt spontant på egen hand. Det blir ju en helt annan grej liksom.
  • Anonym (Frustrerad)

    Jag tror att allt beror på att hon är lat och bekväm. Hon vet att jag tar hand om detta så hon behöver inte anstränga sig. Hon får sitt ändå. Men de håller på att ändra sig. Jag skall inte sexstreja som jag råkade skriva tidigare men jag tänker inte ta initiativ varje gång. Kommer naturligtvis visa uppskattning och ge beröm om hon skulle göra det. Sen kan jag ta initiativ igen några gånger för att vänta in henne igen. Sen börjar det om igen. så tänker jag. Och svarar hon inte på detta så onanerar jag hellre? är urless på nuvarande situation

  • Anonym (Sammahär)

    Känner igen min fru exakt likadant. Som nån svarade kommer det aldrig att ändras för att rollerna är för fasta efter så många år. 
    Min fru kommer väl med inviter då jag har avvaktat genom att typ säga
    -Ska vi gör nåt ikväll? Inte med den entusiastiska inviten, mer typ, du får bestämma, och då kanske hon säger. det blir med munnen i så fall. Som att det är dags för din utlösning. När vi väl ligger känns det lite som man ligger med en som man har som Free Sex materia, alltså stoppa in den för utlösning. Vi har pratat och ledsen har hon blivit alla ger men inget händer. Nu är hon gravid igen efter att planerat graviditeten. Det ända som jag va osäker på va sex livet ifall vi skulle ha en till, nåt som hon instämde. Jag får skylla mig själv nu Gråter.

Svar på tråden Så trött och besviken på att dra allt som har med sex att göra själv.