Inlägg från: Jojo1986 |Visa alla inlägg
  • Jojo1986

Åland - Mitt nya hem

Woow, låter såå mysigt! :) Jag har också tänkt tanken... men jag har sån beslutsångest. Hur är det med hyra av lägenhet där? Svårt att få tag på? Det känns lite som ett paradis när man är där. Vänliga personer och lugnt och tryggt - men mer ös på sommaren med all turism

• Jojo1986

Tack för svar Glad
    då vet man var man ska fråga om man funderar nästa steg.. 
    vad menas med bastukultur? Alltså att alla bastar som i finland?

• Jojo1986
    Tompilompis skrev 2022-11-08 22:15:32 följande:

Ja, åt det hållet är det. När folk i Sverige bastar typ en gång om året eller så, då blir det ofta en stelare stämning. Här är det mer avslappnat och en del av livet. Inte konstigt att man ses av båda könen och bastar och duschar ihop helt naket och oblygt allihopa, för att sen t.ex göra sig i ordning för utgång. (:

Det är helt enkelt inte lika spänt, och mer naturligt när det görs så ofta och blir till en social samlingspunkt för att umgås, dricka, sitta och prata strunt!

Oh la la! Det låter som en riktigt bra ö det där att bo på 
  • Jojo1986
    Tompilompis skrev 2022-11-08 23:49:39 följande:

Det är det.. Och finns ett och annat kul uttryck här som man får lära sig, trots att det är samma språk. T.ex så säger folk "Inga pallar du", och det betyder "Jag tror inte att du törs". Eller om någon säger "Jag kommer just", så betyder inte det Just nu, utan mer om en stund. Så det kan dröja nån timme :D

Haha, kung! Hur ser båtförbindelserna ut? Har mest åkt på kryssningar så har noll koll där. Dyrt, billigt? För bil?
Svar på tråden Åland - Mitt nya hem