Inlägg från: Anonym (Jobb) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jobb)

Tar ej nätter

ElissaLevin skrev 2022-11-08 11:19:52 följande:

Precis jag städa hemmet , tvättar , tar bebis , lännar hämtar stora killen ? plus nätterna med bebis ! Visst jag är mamma ledig jag kan ju göra dessa saker för jag är hemma ! Men jag tycker inte de är fel av mig att fråga om hjälp nån gång på natten även om han jobbar så mkt som han gör ! Men enligt han tänker jag fel . De tråkigt när man tänker olika .

Om han blir långstidssjukskriven, vad skulle det innebära för er?
  • Anonym (Jobb)
    ElissaLevin skrev 2022-11-08 11:19:52 följande:

Precis jag städa hemmet , tvättar , tar bebis , lännar hämtar stora killen ? plus nätterna med bebis ! Visst jag är mamma ledig jag kan ju göra dessa saker för jag är hemma ! Men jag tycker inte de är fel av mig att fråga om hjälp nån gång på natten även om han jobbar så mkt som han gör ! Men enligt han tänker jag fel . De tråkigt när man tänker olika .

Är det bara förståelse du vill ha eller vill du att han ska ta en natt då och då?
  • Anonym (Jobb)
    ElissaLevin skrev 2022-11-08 12:34:40 följande:

det Inte så att ja inte har svårt att skaffa jobb ? Jag ska plugga efter sommaren så de lönar inte att ja ska börja jobba nu o han pappa ledig ! Han drar in otroligt bra me pengar , börjar ja jobba istället för han kommer vi definitivt inte ha de roligt! 

de bara de att jag undrar om jag är dum som begär att han hjälper till nån helg på natten ? 

Nej, i normalfall är du inte dum som vill diskuttera avlastning någon gång då och då. Men är risken långstidssjukskrivning för din man och ekonomiskt haveri för er familj kanske det inte är läge för det just nu.
Svar på tråden Tar ej nätter