• Wed 9 Nov 2022 13:14
    2534 visningar
    4 svar
    4
    2534

    Ruvardag 9, får man symtom av cyclogest

    Hej! 


    Jag är på ruvardag 9 och jag har fått symtomer, mina bröst är ömma, känner mig illamående till och från och jag känner mig ganska trött. Min fråga är om dessa symtomer kan bero på cyclogest eller om det faktiskt kan bero på att jag är gravid. 

    Gjorde FET och odlade i 5 dagar. 

  • Svar på tråden Ruvardag 9, får man symtom av cyclogest
  • Wed 9 Nov 2022 14:10
    #1

    Inte haft just den progesteronsorten, men flera andra och inte känt direkt nåt av dom. Om du inte tog äl-spruta insättningsdagen kan du ju testa redan nu.

  • Wed 9 Nov 2022 15:58
    #2

    Jag tog Ovitrelle men det var över 2 veckor sedan så det borde inte ge något utslag. 

    Ja jag kan kanske testa men fick datum den 18:onde så det är 9 dagar tidigare, så blir lite orolig att det inte ska visa rätt då. Rynkar på näsan

  • Wed 9 Nov 2022 16:32
    #3
    BelleJohansson skrev 2022-11-09 15:58:13 följande:
    Jag tog Ovitrelle men det var över 2 veckor sedan så det borde inte ge något utslag. 

    Ja jag kan kanske testa men fick datum den 18:onde så det är 9 dagar tidigare, så blir lite orolig att det inte ska visa rätt då. Rynkar på näsan
    Det har ju gått 14 dagar sen motsvarande äl och då får de flesta gravida positivt. IVF-kliniker klämmer alltid i med sena td, men är man gravid får man plus före td.
  • Sat 12 Nov 2022 10:15
    #4

    Ja jag har inte hört att man får vänta så länge som 3 veckor, har bara hört 2 veckorGlad

    Men jag tog ditt råd och testade och det visade positivt! Tyst

Svar på tråden Ruvardag 9, får man symtom av cyclogest