• Eloise00

    Är det positivt gravtest och vad betyder de andra?













    Hej! Jag fick för tre veckor sedan 3 positiva gravtest med RSFU och dagen efter började jag blöda och Hade ont.. läkarna undersökte inte mig men sa att det var missfall. 


    nu har jag fortsatt ha symptom såsom illamånde, ömma bröst som blivit större, metall smak i munnen och sura uppstötningar? så jag har tagit gravtest.. 3 visar positivt, ett var konstigt och ett tror jag visar negativt? hjälp mig tyda testen! 


    två är RSFU och två är Clearblue 
    har bara bild på fyra test.. glömde ta på det första.. 

  • Svar på tråden Är det positivt gravtest och vad betyder de andra?
  • Dalarna91

    Rfsu har mycket spök streck. Testat flera stycken när jag hade mens. Så skulle ha tagit andra tester. 

  • Fyrklöverns

    Tycker du ska kontakta vården igen. Det kan vara utomkveds graviditet i värsta fall. Jag trodde själv jag hade fått missfall när jag störtblödde i v 7 men sen ökade symtomen och testerna. Sökte vård när jag fick ont i magen och då satt graviditeten kvar i äggledaren som senare sprack och ledde till akut operation.

    Andra teorier är kvarstående hormoner efter missfall men det verkar ha gått för lång tid särskilt om du precis hade testat positivt när du började blöda. Det andra är att det kan vara en ny graviditet, kanske mindre sannolikt då det gått för kort tid. I bästa fall kan fostret ha klarat sig och blödningen berodde på något annat, eller att det var en tvillinggraviditet där det ena fostret inte klarade sig. Oavsett borde du ta kontakt med vården och informera att du har ökande symtom och positiva tester tre veckor senare. 


    Rfsu och Cb testerna är positiva, det digitala är ogiltigt skulle jag säga då allting verkar ha lyst upp. 

Svar på tråden Är det positivt gravtest och vad betyder de andra?