Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Jag är tydligen snål

olof 45 skrev 2022-11-10 14:26:40 följande:

du är alltså den som får allt barnbidrag? Men hur gör ni med underhåll för dottern?

Betalar pappan underhåll till dig så ska du ju självklart betala för allt flickan behöver.

Även om han inte betalar underhåll så kommer mitt svar vara : jag lutar mot att du borde betala, men det beror en liten aning på dotterns ålder. Är dottern tex. över 10-11, så borde du nog inte skicka iväg henne helt utan fickpengar? Får hon inte veckopeng eller månadspeng (från barnbidraget)?

Det är fint för din dotter att umgås med både sin pappa och familj på hans sida. Hoppas du ser värdet av det. Sedan kan du nog tycka att de borde bjuda dottern på saker, MEN du skrev att de inte har råd. Dottern borde då kunna betala för sig själv.

Om man har ett barn hos sig och man inte har råd att gå på kondis så bakar man en kaka hemma och fikar. 
  • Anonym

Hej ts du har råkat ut för en klassiker som snåljåpar håller på med, nämligen att beskylla andra för att vara snåljåpar, ge dem dåligt samvete så att de själva kan snåla ännu mer.
    De som är snåla är ju bonusmamma och pappan. 
    Det låter som ert ekonomiska upplägg är till nackdel för dig och jag tycker du ska ta hjälp av utomstående för att reda ut ekonomin. Och sätta gränser för deras orättvisa beskyllningar.

Svar på tråden Jag är tydligen snål