• Anonym (Hf)

    Ska jag lämna honom?

    Hej! Kvinna är gift och ett barn men min man verkar inte vara nöjd. Varje dag finner han något att tjafsa om! Det kan vara något så lite men måste finns en anledning att tjafsa om! Han målar upp att jag är problemet och att jag är orsaken att allt är fel! Vet inte längre hur länge jag kan leva så här! jag är stark kvinna men känns som han vill bryta nere mig. Och jag blir bara så ledsen för jag älskar honom?.men hur kan jag älskar något som behandlar mig så illa? Det som sårar mig med är att han pratar om mig till sin mor och de jämför mig med nån annan?förstår inte hur man kan göra så? varför säga han det! Förstår han inte att han sårar mig!! Varför vill han såra mig!!  Jag vet inte längre och jag orkar inte längre..har ingen att prata med och känner mig ensam?.

  • Svar på tråden Ska jag lämna honom?
  • Anonym (l)

    Då föreslår jag dels egenterapi o dels parterapi.

  • Anonym (Narcoffer)

    Han älskar dig inte. Så enkelt är det och samtidigt så svårt. Han vill kontrollera dig, och det är därför han bryter ned dig lite i taget. Läs här: varningstecken.n.nu/
    Hur många punkter på listan kan du pricka av? Det blir inte bättre utan bara värre.

  • pappasflicka1997

    lämna han nu, varför ska du förlora dig själv till någon som ser dig som smuts. Du måste sätta exempel till dina barn och visa ditt eget värde. Tänk såhär, Om du hade behandlat han om du behandla dig? vad skulle han göra?. varför ska just du ta emot skiten och låtsas som ingenting.

  • AndreaBD

    Det är en jättejobbig situation. Eftersom ni har barn ihop så kan man ju försöka om det går att lösa på något sätt. Jag skulle gissa på att det är han som inte mår bra och han tror att det är omgivningens fel. Alltså också ditt. Kan det vara en depression? Det började ungefär så för mitt ex. 

    Försök prata med honom i lugn och ro någon gång och stå på dig med att han inte får leta fel hos dig endast (framför allt om det verkar vara små, oviktiga saker som han hänger upp sig på), utan han får också ta ansvar för hur han mår. Kanske finns det andra faktorer. Jobbet? Omställningen till att bli förälder? Sömnbrist? Och det ska han inte lägga på dig. Och om han har en depression så ska han gå till läkare. 

  • Anonym (Hf)

    jag vill verkligen finna en lösning men svårt när
    han tycker att jag är problemet?..jag kan inte begripa tex: jag borstar tänderna på vår barn han sitter i vardagsrummet, vår barn är klar och går ut och jag är kvar på toan för jag behöver kissa?jag kommer ut och han leker med vår barn..jag fixar nappar med mera..sen är det dags att sova?så märker han att tröjan är blöt och han blir arg och börjar skälla ut mig och be mig hända en annan tröja..och reagerar så starkt att jag borde bytt tröja direkt när hon hade borstat tänderna eller bett honom göra det..jag Säger men du lekte med henne du kunde märka då om tröjan var blöt och bytt..varför måste jag be dig byta tröja!! Har jag fel!? 

  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Hf) skrev 2022-11-12 20:12:45 följande:

    jag vill verkligen finna en lösning men svårt när
    han tycker att jag är problemet?..jag kan inte begripa tex: jag borstar tänderna på vår barn han sitter i vardagsrummet, vår barn är klar och går ut och jag är kvar på toan för jag behöver kissa?jag kommer ut och han leker med vår barn..jag fixar nappar med mera..sen är det dags att sova?så märker han att tröjan är blöt och han blir arg och börjar skälla ut mig och be mig hända en annan tröja..och reagerar så starkt att jag borde bytt tröja direkt när hon hade borstat tänderna eller bett honom göra det..jag Säger men du lekte med henne du kunde märka då om tröjan var blöt och bytt..varför måste jag be dig byta tröja!! Har jag fel!? 


    Nej du har rätt. Han bryter ner dig psykiskt. Du är utsatt för misshandel, det är bara en tidsfråga innan han ger sig på barnet också. Lämna honom medan du kan!
Svar på tråden Ska jag lämna honom?